Saturday, October 6, 2012
Dh almost seminggu balik dari kk..aku xmo story byk sgt sbb mood nak blogging dah kurang skrg.. Haha
Sblm pg KK aku dh runsing nak cari kereta sewa untuk pg kundasang nanti..surfing punya surfing ramai yg suggest sewa dekat hertz.. Lupa ejaan dia..tp aku tgk dia punya rate xsama mcm diorg suggest..120++ from 8am- 6pm..half day je?jadi mahal la pulak..
Then hubby aku cari dekat mudah.com jumpa la kete sewa yg harga pun not bad and sewa utk 24 jam or 1 day..okla kan..aku amik viva je utk berdua rm85 for 1 hari.alang2 harga murah aku amik 2 hari terus.. Even dekat kk leh jalan kaki je..tp hubby aku suggest amik jugak kete sbb aku preggy.takut xlarat nk jalan.
Then proses membooking dia just thru via website sewabah.. Cara bayaran leh pilih nak bayar terus or bayar time amik kereta..nanti diorg akan reply email asap..just prepare document yg diorg minta time nk amik kete nnt..
So tmpt amik kereta and pickup kereta pun boleh pilih as long as dekat town kk..nanti diorang hantar.macam aku diorang hantar dekat hotel..balik aku suh diorg pickup dekat lcct terminal 2..*
By the way nasib aku lucky coz aku dapat kereta baru..baru nak masuk 2nd servis..hehe love it so much xde masalah nk panjat bukit kt kundasang.. Tp kawan aku dpt kete bermasalah bukan dr tmpt aku sewa laa..
Dia sewa kereta wira.time panjat kundasang tu temprature naik la belting terbakar la..last2 diorg terkandas about 2 jam lebih sbb kena tunggu owner hantar kereta lain kt kundasang..
Tips dia,pilihlaa kereta yg model baru mcm viva,myvi,persona,saga..mcm wira tu model dh berkurun..insyaallah kereta tak byk masalah..hehe
Semoga info ni dpt membantu..hehe enjoy ur holiday to the max
Labels: holiday, kereta sewa, kk
Friday, July 20, 2012
dah lama tak update blog..meh nak story my house yg aku deco ngan hubby tersayang.. takdela deco sangat,beli je ape yg important dulu. so far dapur umah aku dah lengkap.cuma meja nak letak oven and microwave xde lagi.letak je kt lantai dulu.ruang dapur pun dah xde.maklumla dapur kecik..
meja makan pun dah ade..cuma masa mula2 pasang dulu en hubby salah pasang sampai tembus skru kat atas.cacat meja putih i tau.now titik cat putih je utk cover.haha kalau xde org telek tak perasan pun kecacatan itu. meja ni aku beli kat ikea.ikea kan semua barang kena pasang sendiri.sib baik hubby jenis suka pasang2 ni.excited dia.
ruang tamu aku just ade tv je.sofa not yet.tunggu budget cukup.huhu now just ade tilam je if nak baring2 depan tv.best gak santai2 sambil baring kan.hahha.
by the way umah aku secara tidak sengaja bertema putih.padahal aku ni jenis tak bertema sangat.tp tgk banyak barang berunsur putih..teruskan jelah dengan tema putih..cuma rumah aku tepi jalan.kena la rajin mengelap debu..
oklah thats all laa..aku saje merapu sementara tunggu bas gerak.cakap pkl 6sharp jalan.ni 6.15 LOM JALAN LG..
Friday, June 22, 2012
at last it's my turn to have my own bridal shower.. biasanyer celeb untuk orang lain jer.. huhu before my wed my fren arrange me 2 bridal shower.. UM BFF and ofismet..
UM BFF
this time special sikit sebb im the last who will get married.. bongsu kan kenalah special..
mula2 diorang plan nak overnite dekat genting highlands.. masing2 nak pegi solo without hubby and family.. tapi aku plak yang cuak kan bile diorang nak tinggalkan family sebab aku.. lagi pun aku tengah darah manis.. aku seriau sikit naik bukit tinggi2 pastu naik cable car...
haha so i suggested overnite kat KL jer.. so we decide to stay at Palace of The Golden Horses..
memang kellass hotel dia nyaahh.. dalam hotel semua benda laa bentuk kuda.. dari botol shower foam sampai laa kaki meja pun nak ade unsur kuda.. hahaha mintak 2 bilik tapi sebab full so they give us Suite... perghh memang aku sangat jakuunn.. the room soooo big.. memang sangat puas hati..
tapi satu la bilik besar, bila malam jer malap jer.. sebab lampu tak banyak pun..may be sesuai untuk honeymoon kot..
haha ape kitorang buat? lepas check in rehat2 kejap.. lepas tu kitorang turun bawah pegi swimming.. me and yan love to swim a lot.. masing2 dah pandai swim dah sikit2.. haha
during nite plak kitorang pegi mines untuk dinner,movie,karaoke.. ok mak2 yang sangat sporting ok.. aku yang bujang ni memang tak berani nak suggest.. then as a memory kitorang beli sunglasses sorang satu..
at first time si ninie je yang beli.. pasytu yan.. aku and linda nih dalam nak tak nak.. last2 rembat jugak satu.. haha pokai bakal pantin..thanks all for the sweet escape..macam dekat abu dhabi jer dalam cerita Sex and The City 2.. love you muah muah
OFISMATE
mula2 diorang plan nak celeb besday syu and ratna jer dekat secret recipe.. so diorang pun buat sekali jer la dengan bachelorete party.. hahaha aku plak yang overshadow besday girl kan.. sorry girls..
sebabnyer si birthday girl dengan volunteernyer telah membuatkan alas gelas tu untuk aku..
so nampak macam majlis aku la plak kan.. hahha pastu siap bg present lagi..
thanks kawan2.. gembira bila ade orang ingatkan kite.. lap u also mates...
Thursday, June 21, 2012
ok meh sambung bab2 pindah barang ni..
aku hari tu plan nak cari lori 1 tan.. so try laa call no lori sewa yang tertampal kat merata2 tuh..
mula2 malay yang angkat.. lepas tu cina yang call aku balik.. lepas tu yang datang india.. memang 1 malaysia betul.. rumah aku tingkat 4 takde lif.. then bile india ni nampak barang2 aku..terus dia cakap tak boleh..
dia cakap ini barang aaa memang lebih dari 1 tan and tak boleh angkat.. kalau nak jugak boleh tapi kena ambik 3 tan lori.. sebab dia skrg memang bawak lori 3 tan... 3 tan rm600..
perghh aku bukan dah berfamily ade semua perabot,katil queen ke tilam queen ke sofa ke..memang tak laa kan..takkan laa bende2 ciput tu sampai 1 tan.. memang aku tak amik laa..
dia cakap utk 1 tan punya dia boleh angkat,mesin basuh,peti ais,tv,tilam single, 3-4 butir beg besar,tong gas...dia cakap tak boleh ambik lebih lori dia ade cctv... ngek tapi aku takut gak nak cancel.. nampak macam mabuk todi jer.. malas nak layan..geram aku bile masuk lori barang aku just 1 line je... padahal lori 1 tan boleh je muat berpuluh2 balang tong gas..bodoosss
lepas siap angkut.. kuli dia bisik kat aku.. akak u malang sikit hari ni.. sebab driver lori tu memang banyak jahat.. dia memang suka angkat mahal2 punya.. eeee memang aku dah agak dah driver tu kencing aku...
dah laa duit aku melayang rm180.. ingat semua dah settle sekali kitorg kena angkat sendiri barang2 aku tuh..
aku ngan hubby aku pun buat laa project dari pukul 11mlm - 4pagi..semua org tengah tido...
myvi aku boleh kalah lori 1 tan laa.. 3 trip kitorang buat malam tu..barang sampai cecah bumbung laa..sib baiklaa jarak tak jauh mane.. memang mau patah pinggang.. tapi kesian kat hubby aku laa sekali angkat banyak gile. dia kan lelaki.. huhu sorry semua tuh barang aku lah tuh.. yang payah nyer nak bawak turun barang dari tgkt 4.. rumah baru tingkat 2 jer.. so xde masalah nak turun naik banyak kali pun..
sesudah tu memang pengsan kitorang.. dah laa esok pagi2 nak gerak balik kampung.. baru nak cuti kawen kan.. kalau aku tahu jadi macam nih baik awal2 aku upah anak buah aku jer.. dah last minit tak sempat nak mengangkut budak2 tu dari puchong..
but one thing aku notice about my hubby time nih.. dia tak pernah merungut pun angkat barang banyak2.. padahal xde pun barang dia.. and satu lagi bab2 menyusun barang memang serah pada dia.. even dah tak muat dalam kereta dia sanggup keluarkan barang balik then susun balik.. kalau ikutkan aku memang aku suh dia tinggal jer mane tak muat bawah pokok.. hahahhaa dia selalu cakap..
"kite yang buatkan barang nih.. mesti kita boleh buat dia muat punyaa.."... hahahha
memang myvi banyak kegunaan laa... senang aku nak angkut2 barang.. luassss...
Wednesday, June 20, 2012
patutnyer entry ni aku pos dah lama.. tapi sebab bz ngan persiapan kawen..
Sunday, June 17, 2012
sejak bergelar wifey ni aku agak bz sikit.. xsempat nak mengupdate blog..
ni pun after dah settle pindah umah, unpack barang, kemas umah, beli barang2 umah sikit,masak2 opps still dalam proses belajar...ok now dah lega sikit...
walaupun dah a few weeks dah lepas my wedding day, tapi aku nak share jugak a few things yg tak berapa smooth.. biasalah adat laa ape yang kiter plan not goes well..but even the small things, it really give a big impact on my mood.. memang berkerut jugak la muka aku pagi hari time sebelum nikah tuh.. tapi aku rasa org luar tak tahu kot. hahaha
1. INAI - aku dengar org cakap inai mydin merah.. aku pun dengan kompiden nyer beli inai satu dozen yang dalam packing gold macam buat kuih tu.. aku tak google laa pulak pasal inai ape yang bagus kan..so aku tak try pun lepas beli.. hahha
then malam sebelum nikah.. si Malia nih start la menginaikan jari jemari aku dengan mencanting corak2 sikit..
sampai aku nih tertido..inai tu agak keras sikit. sampai si malia pun dah feedup.. aku pun tido laa dengan inai tu.. sekali esok bangun aku tengok inai tu bukan merah tapi brown color.. dah laa kuku langsung tak merah.. memang cacat gile jari aku.. terus aku down tapi xsempat nak buat ape dah ni.. kejap lagi mak andam datang..time mekap si oyong pegi laa town cari jugak kt kedai n beli inai lain.. sib baik jumpa kedai pkl 9.30pg bukak.. hahha.. ooo baru aku tahu inai yg cepat lekat color yg dalam tiub ubat gigi tu..5 minit je dh merah.. hr tu aku nampak kt mydin tapi aku tak tahu itu adalah inai.. fuuuhhh terpaksa berinai dengan baju nikah. thanks oyong u save my day...
2. HOMESTAY - aku booking 2hb 6.. aku lupa 2hb 6 kena check in pkl 12.patut aku book 1hb 6..lupa betul la dia mcm hotel gak.. pagi tu aku dah kelam kabut.. camne family husband aku nak berkumpul? pkl 10.30pg diorg sampai... call homestay sana sini semua dah full. cuti sekolah kan..makcik aku offer laa tumpang umah dia dulu.. tp segan la plak kan menyusahkan.. but what to do, darurat. huhu
aku memang mintak tolong makcik aku yg book kan.. so tips nyer memang kena cari sendiri lah.. guna org tengah payah gak, lagi pun memang banyak menyusahkan org tu plak.. huhhu sorry makcik ku..
3. MAK ANDAM- After akad nikah, pakcik2 hubby aku nak awalkan sikit majlis sanding.. tapi aku takleh nak buat ape2 sebab dah janji dengan mak andam kan.. lagi pun mak andam ade event kat tempat lain plak.. by hook or by crook mmg kul 2 gak laa.. lepas nikah tu aku tunggu mak andam datang muka aku dah berkerut2 dh ni.. rmai plak tu org masuk jumpa pantin yg lom siap lagi ni.. huhu.. pkl 1.30ptg baru sampai.. aku dah tak senang duduk nih..kul 2.30ptg baru siap mekap.. ngam2 ngan pengaantin laki dah tunggu kat laman rumah aku... fuuuhh dah laa hari panas yg amat. memang mandi peluh laa aku ngan baju berlapis2...tapi sib baik mekap mak andam meletoopp even mekap dh agak cair dlm gmbr still maintain.
4. PELAMIN - oh btw satu la aku tak puas hati pasal pelamin, aku mintak kerusi cleopatra tapi dia pas kat org lain plak.. last2 dia kasi aku kerusi biasa sebab dia ckp bunga aku sampai kebawah. pakai kerusi cleopatra rugi lah...color cream plak tu.. urgghh bunga background pun dulu aku mintak soft purple and white tp dia cakap umah kayu xcantik pakai color tu nnt tenggelam so aku terima je lah.. request pun mmg xdapat sebab dh xde stock..lagi pun dh last minit.. sib baik laaa dalam pic nampak ok... tapi kerusi empuk sangat, susah aku nak tegakkan badan..
Tapi after semua dah settke aku betul2 lega... fuuuhhh... so moral of the story semua bende pasal nak booking untuk wedding, cuba settle kan sendiri.. kalau org tengah ni payah if nak cancel ke nak tukar date ke.. tapi alhamdulillah semua nyer settle..sorry laa if ade tetamu yang aku tak sempat terlayan... huhuhu
Friday, May 4, 2012
aduii aku dah start serabut dah bile pikirkan rumah sewa..semua rumah dah mahal2..nak cari yg within budget aku dapat la rumah burung merpati yg parking sucks gile kan..
aku dah penat ber'mudah'.. sakit mata tgk price rumah...
nak cari yang menepati jiwa mmg payah..and aku mmg syg gile area rumah skrg..500 je sewa..tp sbb aku org lama
kalau tgk harga skrg mmg jauh beza..sama floor ngan aku 850..perghh pengsan nak kena panjat tgkt 4 dgn harga cmtu..
aku ade gak la jumpa satu environment yg aku mmg suka.dekat kota damansara atas bukit.nyaman dan tenang..tp selling fast betul.xsmpt nk rembat satu..huhu tak tahu dh mane lagi nak cari.. if sesapa ade suggested house yg eazy access to kl pm me k.. budget below rm700
Labels: rumah sewa



















