Saturday, July 16, 2011

malam nifsu syaaban ni bermakna lagi 15 hari nak puasa..
dah tak lama dah tu.. so sape2 yang belum habis ganti tu baik ganti cepat..
kang kena bayar fidyah kan... eh bayar fidyah ke?
mmm kalau aku kat KL hari ni memang aku tak ambik tahu sangat malam nifsu syaaban..
nak pegi masjid lagi laa malas... so time aku balik kampung ni.. ambik laa kesempatan ni pergi surau kampung aku... biasa kat sini takde catering yang sediakan juadah..
so rumah masing2 akan sediakan laa juadah sikit sorang... bile kat surau nanti macam2 juadah laa terhidang bila dah masing2 bawak kuih kan...
memang jarang dah jumpa situation ni... kat KL sekarang banyak order dari catering je..


by the way pagi tadi aku dikejutkan oleh satu berita.. jiran aku meninggal sebab sakit jantung..
meninggal time tido.. orang dia muda lagi about 35++... aku pegi laa ziarah rumah dia..
memang tak tahan sebak laa sebab ayah dia sakit, memang takleh cakap and takleh jalan..
ayah dia bile tahu pasal berita ni menangis teresak2 macam budak kecik... aku pun menitis jugak laa air mata... then mak dia pulak sakit masuk wad.. bile mak dia dah sampai rumah (kuar wad)... mak dia pulak menangis tak henti2 macam takleh terima kenyataan.. sampai longlai laa..
arwah tu dah laa anak sulong family tu... biasa dia hari2 temankan ayah dia... tapi kebetulan hari tu dia tak datang... then meninggal kat umah dia... arwah tinggal anak dua and dalam kandungan 6 bulan.. kesian sangat wife dia.. so sama2 laa kite jaga kesihatan.. tapi ajal maut di tangan tuhan..

Sunday, July 10, 2011

smart

i bought another handbag.. hari tu cakap dah last dah... tapi terbeli lagi...

aku ni selalu tak dapat control kemahuan aku...aku pun kadang2 tak tahu... 
nak buat ape laa handbag banyak2 ni.. kadang2 tu ade je yg terbengkalai dalam wardrobe aku...
even beg aku branded ke tak? sampai masa aku mesti tukar... so aku rasa takleh laa beli branded n mahal sangat, sebab aku ni jenis suka tukar handbag... rugi je kan?... 
hari tu jalan2 dekat the curve.. then ade mega sale dekat metrojaya...
then aku jalan2 aku ternampak satu handbag yang aku terpikat.. aku dah lama terpikat dekat material dia...
tak tahu la material ape... dia cakap waterproof and tahan lama....
after less pun xde laa murah sgt sebab kalau ikut branded (smart) tu tak femes pun..
and design dia pun ranggi gak.. come with sling bag too... tapi agak colorful laa...
but i dont mind because i am a type of girl yg tak suka black handbag, black shoe, black purse...


and bukan setakat itu saja... aku pun ade terbeli wristlet from jenama yang sama... dah lama sgt dah cari wristlet.. and material and design which is ok for me... so lupakan laa wristlet kipling yang diidamkan tu... material genuine leather color merah... hahaha.. 
tapi aku rasa kalau original leather bukan ke ade sample leather ke? yang ni takde... mmm tapi takpe laa..as long as aku suka... after first try.. and i already falling in love with the design...
have a few compartment and leh laaa asingkan kad,coins,bank notes, resit.. 
ade 2 jenis type aku nak pilih haari tu.. satu design is nicer cantik and bigger.. 
boleh sumbat handfon kat dalam.. but only have one compartment jer.. it will trouble me soon bile time nak cari duit ke ,kad ke.. bla bla bla...
memang tak nyesal laa beli wristlet nih... 


tapi one of my friend said.. 
ikut feng shui cina... nak kasi rezeki murah.. cari yang ade bilangan compartment  no ganjil... 
but mine have 4.. mmm tak pe laa...
then one more thing.. jangan biasakan tukar purse sebab rezeki tak bagus jugak...
ok2 lepas ni aku pakai sampai lunyai... tapi banyak jugak collection purse aku.. :)

 i dont know the brand but i love the design and material... but if im not mistaken this one is a new brand..
and it come to the curve because of invitation from Metrojaya The curve... only at selected shopping mall jer ade brand nih... dia cakap KLCC ade.. so ok laa kot... wakakaka
my new wristlet red in color....  simple but sib baik ade keychain tu...

Sunday, July 3, 2011

last week kali kelima aku panjat Broga Hill...
this time pegi dengan kawan... tapi lewat sikit panjat...
pukul 7pg kot baru start panjat... gile laa dah lama tak exercise..
aku rasa mengah gile nak sampai atas... sebelum ni laju je aku panjat...
no wonder laa Dyan hari tu panjat asik stop jer... aku nyer stamina pun dah kurang dah...
sampai atas ramai orang dekat atas... ade laa dua tiga group yang dah start turun...
maklum laa orang naik nak tengok sunrise... aku naik matahari dah naik atas kepala dah..
kali ni naik 1 puncak jer then lepak makan2 jap...
baru turun... kat bawah tu laa baru pg tangkap udang galah...
udang galah kat broga hill? ramai yang tak tahu ni... tp bukan laaa...
udang galah yang kawan aku bawak dari Rompin... 1 polistrin dia bawak..
letak dalam kereta aku... balik tu aku masak lemak cili padi...
pergghh suka nyer aku dapat udang galah... tak pernah lagi makan udang galah...
thanks to him for bought me Udang Galah... dapat laa aku merasa...
hari2 makan udang galah nak kasi habiskan... kalau simpan lama2 kan tak fresh plak...
 nampak tak yang mamat tu dukung bende kuning tu? tu laa anjing yang mcm teady bear... comey sungguh..
 berhenti rehat sekejap... penat dah.. syok amik angin hari ni angin sepoi2 bahasa...
 hati2 turun bukit...
 sakit lutut turun bukit...
 yeah cover pewooottt....
 bestnyer angiiinnnn.... rasa tak nak turun je


 hasil tangkapan dari Broga Hills oppss dari Rompin...
 mak aih aku xleh tengok gambar nih... teringat2... sedapnyer makan udang...



nih masak dekat rumah Linda and Tuyek... jamu diorang sekali ... mm sedap..
and kesian kat tuyek dia tak tahu dia alergic udang galah...
besok mata bengkak gile terpaksa amik MC... hahaha

Thursday, June 23, 2011

frame cermin mata cantik?

hari tu aku lalu depan Focus Point kat Ikano...

then aku nampak sign board sale up to 50%...
aku and saiful masuk laa sambil mengusha ape yang sale...
mmm yang branded2 pun memang ade sale 50%.. i likeee...
bukan ape spek aku memang kena tukar power... sebab power dah naik...
alang2 tu tukar frame skali... sekarang ni aku just pakai lens jer.. tapi kadang2 xtahan gak nak tenung pc hari2 ngan contact lens.. kering mata aku.,..
ramai pulak orang time i need some help.. salesgirl sebuk melayan customer...
then tunggu punya tunggu.. datang laa salesgirl yang comel and peramah nih...
banyak jugak laa aku cuba frame2... tapi ternyata sungguh payah mencari frame yang bersesuai ngan bentuk muka ku... kalau sunglasses tak problem sangat.. kalau daily cermin mata nih memang payah nak jumpa yang inn ngan muka aku...
jumpa yang bentuk frame cantik... tapi stand tepi laa plak colorful.. funky habis... budak2 sekolah boleh laa pakai... and aku ade laa jugak try spek frame plastik trend terkini... mmm tak berpadanan ngan muka aku...
tapi aku suka 1 frame ni,combination color hitam n pink... but oversize sikit laa.. mata aku kecik jer... huhuhu
and price pun agak mahal... rm600... my budget kalau boleh not more than rm400...
kalau boleh aku nak cari bingkai petak frame color hitam nipis... tengok org pakkai spek cantik jer...
huhuhu
 hahaha ni saje aku try spek linda... terpaksa pejam mata sebab power tinggi sangat... tapi cam makcik2 plak...
nih spek aku berkenan tu... combination color black n pink.. kalau tengok dari sisi nampak pink.. depan nampak black... tapi korang rasa oversize tak? aku rasa agak oversize... mmmm ok ke tak ek spek ni?




Sunday, June 19, 2011

Team Building

weekend baru nih baru lepas High Performance Culture (HPC) or lebih dikenali team building..

location dia dekat Palm Garden Hotel at Putrajaya.. it only beside Hotel Marriot tu...
Palm Garden Hotel handle banyak functions.. time aku pergi tuh memang banyak function selain CIMB punya HPC... geng2 jururawat laa.. geng2 motor besar laa...
time lunch je dekat coffee house dia full with participants.. macam kantin plak aku rasa...
tapi the food memang mabeles laaa... suka sangat food kat sana... especially time dinner..
hotel pun not bad.. ala2 resort sikit... but time nak tido tuh my room aircond rosak.
but receptionist kasi switch room and upgrade room to suite... bestnyerr...hehehe dapat rasa dok suite...
ooo back to HPC activities... btw this time only 19 people join the HPC. huhuhu 
at the first time i thought it was boring... tapi dengan trainer yang berpengalaman n yang sangat best and activities yang best...
it make all of us involve in the activities.. and it really make my day..sooo happening and fun...
aku yang mula2 tersipu2 pun dah mula bukak mulut... ade swimming session, punching bag.. kena karate kayu sampai patah... macam2 laa activities... and aku rasa sangat motivated laa... tapi tak tahu laa sampai lama mana... hahaha
and aku kena cari buddy.. kena jaga buddy tu sepanjang masa... hahaha tp aku tak jaga sangat laaa..
sebab dia tak siap kan task dia.. aku pun kena denda and team besar pun kena denda... hahhaha tp semua cooperate tolong siapkan task yang diberi... 
but team aku sangat happening... time makan duduk semeja... ade jer benda nak bercerita...
 our team... 19 people... happening.. mak aih baju aku dah macam skirt dah...
this is my team...bessttt

Wednesday, June 15, 2011

seth tan n nora elena



next week dah minggu terakhir episod drama cinta nora elena...
aku ni bukan follow sangat.. sebab ape aku tak follow? sebab sampai umah jer nora elena dah habis....
sempat tengok berita jer... walaupun aku tak tengok..
tapi aku turut demam ngan cerita tu.. orang cakap ikut trend... hahahha eh xde kaitan tengok love story ngan trend kan?ye laa asal bukak facebook or twitter petang2... mesti ade update nora elena...
by the way untuk mengikut arus.. aku tengok laa carita ni kat www.tonton.com.my..
tapi sampai episod 8 jer..sebab broadband aku 3Gb jer....time ni laa rasa mcm nak pakai unifi laa...YES laa..
padahal kalau hari biasa.. normal use aku ciput jer... so better no laa...
tak sempat aku nak tengok nora elena dilamar oleh 'setan' opss seth tan...
ooo nama seth tan tu sangat laa best... kawan aku dah berangan nak pilh buat nama anak dia...
aku pun nk namakan jugak laa utk anak tekak aku...
alaa kalau dah si aaron aziz berlakon... dia berlakon jadi mak limah pun aku rasa org still cakap comey...
sungguh hensem la dia... suka buat muka innocent dalam citer nora elena tuh...
best nyer dpt org mcm dia...

Friday, June 10, 2011

anda gemuk

apakah yang terjadi pada aku ni?

tadi aku google laa pasal aku punya badan ni.. lately kalau aku makan je aku rasa cepat semput..
makan sikit pun aku rasa macam susah nak bernafas..rasa nak tarik nafas pun xlepas...
rumah aku plak tingkat 4.. kena laa panjat tangga...
belum sampai atas aku dah mengah yang amat..
addduuuhh dah gemuk ke aku nih... macam pembuluh darah dipenuhi lemak2...
bahaya dah nih...
then aku try google.. and you know what i found?
tanda2 orang baru hamil.. or tanda2 diawal kehamilan...
what the heck... aku dah macam org hamil dah ke? wakakakka
i must do something... first reduce rice.. reduce rice... reduce ice. reduce ice..
moga kuat laa iman aku kali nih..

;;