Monday, December 15, 2008

jungle trekking @ FRIM

mmm sabtu hari tuh...aku pegi FRIM ngan budak2 HRSC....
saje menumpang....hehehe
pegi jungle trekking and barbeku...
sambil mandi air terjun...
best jugak...yg join ade laa lam 20 persons....
penat mendaki..curam giler
sampai atas kitorg naik jambatan gantung...
eeeee gayat.....

then masa kat sky walk tuh..
anak en faizal jumpa ular lidi....
kecut gak perut aku...dh laaa xleh nak lari2 atas jambatan yg halus melidi nih...
nak jalan plak kena jarak 2 papan...br yg lain leh jalan....sib baik ular tuh lari...
then berjaya laa aku mencecah ke daratan....alhamdullillah

pastu masa turun tuh jumpa laaa kawasan air terjun...
sempat laa aku mandi manda kt situ...
tp ade ulat kayu kecik2...geli aku lps tuh nk mandi...
tp air dia cukup nyaman sekali.....

balik tuh diorg semua dok bakar barbeku...tp aku n yan g tukar baju lu...
eee miang n tak selesa...depan toilet tuh ade kenduri kawen...aku n yan pun redah jer laaa ngan baju basah...kang silap2 diorg ingat aku tetamu...
tp toilet dia worst laaaa....xde tmpt mandi....eeeeeee kawasan rekreasi utk mandi manda...tp xprovide tmpt bilas...apaaa daaa...dh laa msk kena byr....

masa nak blk kitorg singgah jap kt kolam yg en faizal ckp ade ikat bersize 4 kaki....waaaa panjang nyer...kitorg pun dok bertepuk2 tgn suh ikan tuh timbulll.cm org KG pun ade gak..hahaha ..akhirnya dia timbull...cm xsangka dia mendengar seruan kitorg ...siap melompat ag....memang panjang..scary...

then kitorg sambung jungle trekking tgk pokok hutan yg tebal...
tp kalu tgk dr bawah daun2 dia xbercantum....
mmmm susah nk citer..anda lihat laa sendiri...
but nice trip...balik aku tido terbungkang...
kroh kroh..

dah sampai ke kawasan landai dh nih...
cheeee...tourist guide yg krg pengalaman...
pose di air terjun
dalam umah pondok sebelum naik sky walkway........
eeeeee....goyang2 i gayat laaaa....dh laaa td anak en faizal jumpa ular lidi
scene from my sky walk...
uish uis...jalan dgn teliti...
di hentian kedua....smpt amik gmbr
gatal laa nyamuk gigit...
cm rombongan sekolah plak..

2 Comments:

  1. Juliet said...
    waah...

    peng buat aktiviti riadah..

    bagus..bagus.. jaga kesihatan :)

    nyamuk gigit ko sbb montok sgt. dia tergoda.. hik hik.

    p/s: pose membelakangi camera kt jambatan tu nak tunjuk bontot mantap ke? eheh..
    LynnDa @ PeNg said...
    hey....bontot i ade insurance tau...
    jangan main2...
    kih kih

Post a Comment