Wednesday, February 6, 2013

8 months of pregnancy


now my baby turned 8 months++ already inside my tummy...im going to 34 weeks this weekend..
so another 6 weeks to go... tak lama dah.. by 36 weeks i should get ready all the baby thingy in bag and put in the car.. baby pun sangat aktif bergerak.. sampai senget2 perut aku... tapi aku suka belek perut aku bile dia start berpusing2 dalam perut.. :)

takut gak masa balik kampung hari tu kenduri anak buah,.. most of my jiran tegur "ish dah kembang/sembab kaki nih... macam dah tak lama jer... rasa macam tak sempat bulan 3 jer.." erkkk.. im scared.. dont scare me like that..tp kaki and tangan aku sembab sebab travel dalam kereta lama sgt..

then one more thing yang im quit worried.. my baby weight.. last checkup 33 week dah 2.1kg.. dalam masa 2 minggu 400g naik... gynea pesan jaga makan.. kalau boleh banyakkan makan sayur..jangan makan coklat,aiskrim,kurangkan nasi.. erkk tapi dah last2 trimester ni cepat betul lapar.. camne nak control nih.. huhuhu cuma aku just reduce kuantiti nasi to half je lah...dalam peti ais tu berlamabak coklat dari langkawi..
huhuhu

sebab tummy dah besar, pergerakan pun dah terbatas..nak tunduk or duduk kat  lantai laju2 pun dah tak boleh..nak bangun tido pun kena slow2... nak tido pun susah nak lelap..nak pusing badan pun rasa mengah.. sebab dah tak leh tido terlentang.. baby berat nanti rasa sesak nafas ..so solutionnyer bantal peluk memang kena sentiasa ade nak kasi aku selesa..tido pun kena pasang direct kipas sebab aku kuat berpeluh lately..

previous2 entry aku ade strory pasal tangan kebas.. masuk akhir semester ni lagi laa kebas.. lepas tu sengal2 tak leh gerak ibu jari sangat..gynea cakap thats normal.. lain orang lain masalah dia..kali ni kalau aku mengiring sekejap je tangan cepat kebas sebab tertindih.. so macamana aku nak tido lena? herrmm takpelah itu laa adat ibu mengandung.. by the way im happy and bersyukur diberi rezeki untuk merasa mengandung baby sendiri with my hubby..Doakan baby ni lahir jadi budak comel.. entry ni just nak sharing ape yang aku rasa bila dah masuk 8 bulan.. bukan sebab keluhan.. :)


0 Comments:

Post a Comment