Saturday, July 16, 2011

Malam Nifsu Syaaban at kampung

malam nifsu syaaban ni bermakna lagi 15 hari nak puasa..
dah tak lama dah tu.. so sape2 yang belum habis ganti tu baik ganti cepat..
kang kena bayar fidyah kan... eh bayar fidyah ke?
mmm kalau aku kat KL hari ni memang aku tak ambik tahu sangat malam nifsu syaaban..
nak pegi masjid lagi laa malas... so time aku balik kampung ni.. ambik laa kesempatan ni pergi surau kampung aku... biasa kat sini takde catering yang sediakan juadah..
so rumah masing2 akan sediakan laa juadah sikit sorang... bile kat surau nanti macam2 juadah laa terhidang bila dah masing2 bawak kuih kan...
memang jarang dah jumpa situation ni... kat KL sekarang banyak order dari catering je..


by the way pagi tadi aku dikejutkan oleh satu berita.. jiran aku meninggal sebab sakit jantung..
meninggal time tido.. orang dia muda lagi about 35++... aku pegi laa ziarah rumah dia..
memang tak tahan sebak laa sebab ayah dia sakit, memang takleh cakap and takleh jalan..
ayah dia bile tahu pasal berita ni menangis teresak2 macam budak kecik... aku pun menitis jugak laa air mata... then mak dia pulak sakit masuk wad.. bile mak dia dah sampai rumah (kuar wad)... mak dia pulak menangis tak henti2 macam takleh terima kenyataan.. sampai longlai laa..
arwah tu dah laa anak sulong family tu... biasa dia hari2 temankan ayah dia... tapi kebetulan hari tu dia tak datang... then meninggal kat umah dia... arwah tinggal anak dua and dalam kandungan 6 bulan.. kesian sangat wife dia.. so sama2 laa kite jaga kesihatan.. tapi ajal maut di tangan tuhan..

0 Comments:

Post a Comment