Monday, August 1, 2011

World Cup 2014 Qualifiying

ape lagi pasal MSIA VS SINGAPORE laa.. walaupun aku tak minat bola sangat...
tapi aku nak juga merasai ape yang peminat bola malaysia rasa... ni match untuk melayak kan malaysia ke peringkat ketiga kelayakan world cup 2014... maaf jika saya tersilap statement..
almaklum laa bila budak kaki bangku bercakap pasal bola...hahaha
tapi dato K Rajagopal hanya mampu membawa harimau malaya ke peringkat kedua sahaja...
ooo match malaysia vs singapore ni kira macam sambungan laa after match dekat stadium singapore...
and kite dah tewas 5-3... agak jauh jugak laa tertinggal...so dekat bukit jalil nih diorg kena dpt 2 goal lebih dari singapore baru diorg layak untuk ke peringkat seterusnye
and 28hb July hari tu semua penyokog msia berkumpul dekat stadium bukit jalil...
disebabkan aku kerja.. so aku sampai agak lewat laa... tapi yang pasti before match...
aku naik tren je senang nak gerak.. nak elak jem...
sesampai di sana semua seat dah penuh... semua pintu masuk tersumbat ngan penonton... adeh payah laa cmnih... naik tingkat 3 pun lagi laa penuh... langsung tak nampak..
berpusing2 cari ruang nak mencelah... akhir nyer dapat laa jugak dok belakang selangor soccer fan club...
siap rebana lagi diorg main... agak jakun laa aku nih sebab 2nd time g tengok bola... hahahha
tapi dari awal match until end of the match aku berdiri jer.. sebab memang dh tak boleh masuk dah... sib baik dpt gak view cantik... 
dapat laa jugak tengok hero mlaysia.. khairul fahmi yg goal keeper tuh..
memang dia sangat cemerlang laa tangkap bola... tangkas dan tuntas...
then bila malaysia dpt 1 goal gegak gempita (lama tak guna ayat nih) stadium dengan sorakan penyokong malaysia.. orang nyanyi aku nyanyi gak...
tapi takut gak bile baca paper ade sorg penyokong buta sebelah mata sebab kena baling mercun... haish kenapa laa diorg ni tak bermoral ekk... ade plak tu sebab org depan tak nak move kedepan.. diorg kt belakang ni mencarut ... $%^&*#$%^&
tinggal beberapa minit nk abis match.. aku pun keluar.. tensen aku nak kuar pintu stadium yg kecik tuh...
kesian laa sape yg bawak anak2 kecik kena himpit...
then naik tren pun kena rebut2... tp ok laa at least aku sampai rumah dulu daripada terstuck dalam jem..
 last minit punya tiket.. nasib baik si ell n pool bekal kan tiket kat kitorang.. dah jadi penjual tiket laa plak.. hahaha thanks ell.. siap berhantar lagi kat aku...
 berdiri jer... nih laa view aku dpt tgk dr tempat aku berdiri...

 tengok laa penuh stadium... ramai giler yang berdiri... tiket macam lebih dari seat provided..
 dah abis tengok bola.. strunggle nak naik tren plak... ramai nyer Q... sib baik antara org terawal jugak... sib baik ade bodyguard kalau tak terpenyek aku.... :)

 eh tersesat plak.. ni aktiviti keesokan hari... jalan2 teman mamat nih pegi lowyat baiki laptop..
ni sebab motherboard rosak so kena hantar kedai laa utk baiki... dia mane ade tools nak baiki...
ooo btw sape ade lappy rosak nak baiki tu leh hantar kat dia... contact je aku... hehee
tapi tensen tunggu mamat pakistan tu buat keje tak leh concentret.. buat laa satu2... kematu bontot aku dok tunggu dia...

0 Comments:

Post a Comment