Sunday, July 3, 2011

Udang galah at Broga Hill?

last week kali kelima aku panjat Broga Hill...
this time pegi dengan kawan... tapi lewat sikit panjat...
pukul 7pg kot baru start panjat... gile laa dah lama tak exercise..
aku rasa mengah gile nak sampai atas... sebelum ni laju je aku panjat...
no wonder laa Dyan hari tu panjat asik stop jer... aku nyer stamina pun dah kurang dah...
sampai atas ramai orang dekat atas... ade laa dua tiga group yang dah start turun...
maklum laa orang naik nak tengok sunrise... aku naik matahari dah naik atas kepala dah..
kali ni naik 1 puncak jer then lepak makan2 jap...
baru turun... kat bawah tu laa baru pg tangkap udang galah...
udang galah kat broga hill? ramai yang tak tahu ni... tp bukan laaa...
udang galah yang kawan aku bawak dari Rompin... 1 polistrin dia bawak..
letak dalam kereta aku... balik tu aku masak lemak cili padi...
pergghh suka nyer aku dapat udang galah... tak pernah lagi makan udang galah...
thanks to him for bought me Udang Galah... dapat laa aku merasa...
hari2 makan udang galah nak kasi habiskan... kalau simpan lama2 kan tak fresh plak...
 nampak tak yang mamat tu dukung bende kuning tu? tu laa anjing yang mcm teady bear... comey sungguh..
 berhenti rehat sekejap... penat dah.. syok amik angin hari ni angin sepoi2 bahasa...
 hati2 turun bukit...
 sakit lutut turun bukit...
 yeah cover pewooottt....
 bestnyer angiiinnnn.... rasa tak nak turun je


 hasil tangkapan dari Broga Hills oppss dari Rompin...
 mak aih aku xleh tengok gambar nih... teringat2... sedapnyer makan udang...



nih masak dekat rumah Linda and Tuyek... jamu diorang sekali ... mm sedap..
and kesian kat tuyek dia tak tahu dia alergic udang galah...
besok mata bengkak gile terpaksa amik MC... hahaha

2 Comments:

  1. Juliet said...
    Nanti BIG DAY boleh la jamu tetamu makan udang galah !!! :)
    LynnDa @ PeNg said...
    hahaha.... tunggu kawen ngan anak datuk laa.. baru leh makan udang galah...

Post a Comment