Monday, November 21, 2011

Engagement checklist

walaupun engagement aku ni tak sebesar mana... tapi perkara2 basic still perlu disediakan...
kalau ikut hati aku... awal2 lagi aku dah prepare siap2... tapi takleh jugak kena ikut budget jugak...
plus mr shahrul tak kasi prepare awal2.. meh aku list kan ape yang dah prepare and belum...


1) set the date and tema ~ most important.. insyallah this xmas 25/12/2011
2) baju tunang ~ plan beli je chiffon sebab harga sewa lagi mahal..at least leh pakai pegi kenduri ke
3) mini pelamin + mak andam ~ tema je lom decide sebab kena cari baju dulu
3) barang2 hantaran ~ a few belum beli lagi.. tinggal yang simple2 jer..
4) barang2 gubahan 
5) makanan tetamu ~ gotong royong majlis kecik2 je
6) tetamu - tak payah pening2.. family and kawan2 terdekat sahaja
7) tudung/veil 



Hantaran kitorang 7 berbalas 7... baru aku tahu orang dah jarang buat 5 balas 7.. 


Hantaran Perempuan untuk lelaki
1) Kain Baju Melayu
2) Belt & Wallet
3) Coklat
4) Sejadah
5) Al-Quran
6) Sirih junjung
7) Kek / Buah - nak bagi Big Apple je lah boleh?


Hantaran Lelaki untuk perempuan
1) Kain Chiffon Nikah
2) Batik Terengganu
3) Cincin Tunang - eh semestinye.. lupa plak
4) Sireh junjung
5) Coklat
6) Sejadah
7) Al Quran / Kain Sembahyang / Kek ~ pilih laa ye en shahrul nak bagi ape... saya tak kesah..



3 Comments:

  1. angahirmi said...
    jgn lupe jemput aku... ;p
    Unknown said...
    apeng sudah start counting days!!!tahniah my dear.Be blessed!
    LynnDa @ PeNg said...
    fimi jemputlaa dtg

Post a Comment