Sunday, November 27, 2011

meh nak update persiapan tunang aku.. semalam aku mengheret si malia untuk cari bahan2 untuk gubahan..
buat sendiri je laa lagi enjoy jugak buat sendiri.. then boleh gubah macam ape yang kite nak... erkkk actually bukan aku yg gubah,.. aku suh je malia ni.. gunakan laa bakat malia yang ade nih.. aku tolong gam or potong ape yang patut je... and sekarang ni tak payah pening2, kat kedai tu semua nyer dah tersedia... selit2 jer laa camne nak kan.. kalau tak reti sangat just beli reben then bunga dulang yang gempak sikit.. dah jadi cantik.. aku ni memang tak ade bakat nak mendecorate...


ooo aku ke chow kit ni sebab aku terbaca blog kawan aku si Emelia.. dia selalu beli bahan2 tunang dekat kedai bunga vivian murah katanye..so tak payah nak pergi ke nilai 3 kan..dengar kata nilai pun dah tak murah dah sekarang..and tempat dia memang dalam pasar chow kit.. kena redah kedai2 lain dulu baru jumpa kedai bunga ni.. kedai takde laa besar sangat.. tapi ramai orang.. but one thing im not really comfortable.. aku baru je nak mula survey dalam kedai tu.. assistant kedai tu dah datang dah tanya cari ape? bekas dah ade? nak tema color ape? bunga ape? aku cakap laa... ok kejap yerk bagi saya tengok2 dulu.. aish dia tak give up dok kacau ketenteraman aku.. aku ni rasa nak jerit je kat situ. camne kitorang nak cari idea macam ni... end up aku fed up terus keluar...nak survey harga pun tak sempat.. mmg silap laa layan aku istimewa sangat.. rimas aku..aku lagi suka dia biar aku survey dulu then bile kita nak baru aku panggil... so nanti laa aku try pegi skali lagi.. at least aku dah tahu macamana dia layan aku... kejutan budaya kejap masuk kedai tu..aku ade tanya bakul siap gubah rm45 satu siap dengan bakul.. ikut material laa kot..



Then near by dengan kedai vivian tu..ade satu building ni memang jual barangan untuk kawen jer One Houseware & Gifts Sdn Bhd.. building 2 tingkat lagi..naik tingkat dua hah semua bahan2 hantaran ade... bakul hantaran,alas dulang,artificial flower,manik2,doorgift and etc..dia pun ade provide tempahan hantaran tapi agak pricey sikit.. so may be sini bahan2 pricey sikit  kot dari kedai vivian tu tapi not sure sebab tak sempat nak compare harga... cuma kat sini lebih tenteram takde org nak kacau ko cari ilham.. hahaha so aku serahkan kat malia laa ape yg dia nak gubah..aku just mengiakan je idea dia.. wakakka


nih haa kedai dia... kalau dari kedai bunga vivian tu dia sebelah kanan... ala2 mydin jugak sebab dia ade banyak jenis kedai..so dia pecah2 kan bangunan



 bunga telur pun ade.. saje je survey harga untuk wedding nanti.. bunga artificial pun banyak..

 hah sempat lagi berposing dekat pokok bunga nih... tu laaa tukang gubah.. bunga pun dia nak buat sendiri.. takyah beli... so kite tengok laa hasilnye nanti.. hihihi

pilih ape tu kak? dok dalam kedai ni berapa kali tukar patern nak gubah... haa belakang tu banyak bekas2 hantaran..price pun ok laaa...


semalam dah try lilit2 renda..and aku rasa aku kena pergi lagi lah sebabnye riben tak cukup.. orang tu cakap cukup siap ade lebih2 lagi.. huh tipu tauuu...then shahrul pun nak cari bahan untuk dia.. leh laa survey2 kedai vivian tu kalau dia nak masuk..aku pun ade a few things lagi nak beli ni..

1 Comment:

  1. Juliet said...
    Macik, orang sepatutnya, dah planning.. dah ade checklist.. dah ade idea nak gubahan macam mana.. Baru gi kedai cari :))

    Itu cara yg betol. Takde la buang masa dok usya2 tunggu ilham datang. Kalau tak dtg, dah buang masa sehari suntuk :) *just my 2 cents.

    Itu la gunanya rujuk blog, website, majalah2.. sbb nk dptkan ilham and apa yg kite nak. Bila dah list down dah ade checklist, tema apa.. lg senang bile gi kedai terus ckp je apa kite nak.

    Takyah kite dok tercari2.. itu pasal la assistant kedai pertama ko td agak annoying bg kau. Tp pd aku, aku suke sbb aku xyah pusing satu kedai. Aku ckp je nk apa, biar dia tunjuk :))

    Ini pendapat dr ex-bride la. Haha! Mungkin lain bride, lain style ;) But its fun to do the wedding things! Seriously. Kekadang rasa nak jd bridezilla jer. Sbb kekadang apa yg kite nak tu susah betul nk jumpe.. penat gi sana sini carik.

    But once dpt... It's a bliss! :D

    Good luck!

Post a Comment