Sunday, June 17, 2012

cerita on my w-day

sejak bergelar wifey ni aku agak bz sikit.. xsempat nak mengupdate blog..
ni pun after dah settle pindah umah, unpack barang, kemas umah, beli barang2 umah sikit,masak2 opps still dalam proses belajar...ok now dah lega sikit...

walaupun dah a few weeks dah lepas my wedding day, tapi aku nak share jugak a few things yg tak berapa smooth.. biasalah adat laa ape yang kiter plan not goes well..but even the small things, it really give a big  impact on my mood.. memang berkerut jugak la muka aku pagi hari time sebelum nikah tuh.. tapi aku rasa org luar tak tahu kot. hahaha

1. INAI - aku dengar org cakap inai mydin merah.. aku pun dengan kompiden nyer beli inai satu dozen yang dalam packing gold macam buat kuih tu.. aku tak google laa pulak pasal inai ape yang bagus kan..so aku tak try pun lepas beli.. hahha
then malam sebelum nikah.. si Malia nih start la menginaikan jari jemari aku dengan mencanting corak2 sikit..
sampai aku nih tertido..inai tu agak keras sikit. sampai si malia pun dah feedup.. aku pun tido laa dengan inai tu.. sekali esok bangun aku tengok inai tu bukan merah tapi brown color.. dah laa kuku langsung tak merah.. memang cacat gile jari aku.. terus aku down tapi xsempat nak buat ape dah ni.. kejap lagi mak andam datang..time mekap si oyong pegi laa town cari jugak kt kedai n beli inai lain.. sib baik jumpa kedai pkl 9.30pg bukak.. hahha.. ooo baru aku tahu inai yg cepat lekat color yg dalam tiub ubat gigi tu..5 minit je dh merah.. hr tu aku nampak kt mydin tapi aku tak tahu itu adalah inai.. fuuuhhh terpaksa  berinai dengan baju nikah. thanks oyong u save my day...

sib baik inai aku merah.. hihih kalau tak cacat gambar

2. HOMESTAY - aku booking 2hb 6.. aku lupa 2hb 6 kena check in pkl 12.patut aku book 1hb 6..lupa betul la dia mcm hotel gak.. pagi tu aku dah kelam kabut.. camne family husband aku nak berkumpul? pkl 10.30pg diorg sampai... call homestay sana sini semua dah full. cuti sekolah kan..makcik aku offer laa tumpang umah dia dulu.. tp segan la plak kan menyusahkan.. but what to do, darurat. huhu
aku memang mintak tolong makcik aku yg book kan.. so tips nyer memang kena cari sendiri lah.. guna org tengah payah gak, lagi pun memang banyak menyusahkan org tu plak.. huhhu sorry makcik ku..

3. MAK ANDAM- After akad nikah, pakcik2 hubby aku nak awalkan sikit majlis sanding.. tapi aku takleh nak buat ape2 sebab dah janji dengan mak andam kan.. lagi pun mak andam ade event kat tempat lain plak.. by hook or by crook mmg kul 2 gak laa.. lepas nikah tu aku tunggu mak andam datang muka aku dah berkerut2 dh ni.. rmai plak tu org masuk jumpa pantin yg lom siap lagi ni.. huhu.. pkl 1.30ptg baru sampai.. aku dah tak senang duduk nih..kul 2.30ptg baru siap mekap.. ngam2 ngan pengaantin laki dah tunggu kat laman rumah aku... fuuuhh dah laa hari panas yg amat. memang mandi peluh laa aku ngan baju berlapis2...tapi sib baik mekap mak andam meletoopp even mekap dh agak cair dlm gmbr still maintain.

4. PELAMIN - oh btw satu la aku tak puas hati pasal pelamin, aku mintak kerusi cleopatra tapi dia pas kat org lain plak.. last2 dia kasi aku kerusi biasa sebab dia ckp bunga aku sampai kebawah. pakai kerusi cleopatra rugi lah...color cream plak tu.. urgghh bunga background pun dulu aku mintak soft purple and white tp dia cakap umah kayu xcantik pakai color tu nnt tenggelam so aku terima je lah.. request pun mmg xdapat sebab dh xde stock..lagi pun dh last minit.. sib baik laaa dalam pic nampak ok... tapi kerusi empuk sangat, susah aku nak tegakkan badan..


Tapi after semua dah settke aku betul2 lega... fuuuhhh... so moral of the story semua bende pasal nak booking untuk wedding, cuba settle kan sendiri.. kalau org tengah ni payah if nak cancel ke nak tukar date ke.. tapi alhamdulillah semua nyer settle..sorry laa if ade tetamu yang aku tak sempat terlayan... huhuhu


0 Comments:

Post a Comment