Wednesday, June 20, 2012

rumah sewa jumpa!!!!!

patutnyer entry ni aku pos dah lama.. tapi sebab bz ngan persiapan kawen..

2 bulan sebelum kawen aku dah start cari rumah sewa.. aku cari area damansara jugak laa..
sebab senang aku nak prgi kerja.. tapi aku bukan tak survey tempat lain..survey jugak cuma berat hati aku nak stay tempat yang aku tak berapa familiar..and sewa pun mahal jugak..klau nak yang murah area puchong , bukit jalil,bangi seri kembangan.. oh noo jauh nyer.. tak sanggup aku nak menempuh jem.. dah laa balik kerja kul 7.. silap2 haribulan kul 8-9 baru sampai umah.. husband pun dh tido kot...
jauh aku bfikir.. padahal org lain boleh je kan..

then ade one day tu aku hubby aku ade tengok website Mudah.. org tu baru upload rumah untuk disewa kat Kota Damansara..call2 kitorg dah orang keempat nak tengok rumah tu.. mak aih dah macam pisang panas dah..pergi2 tetap pergi.. kot2 rezeki kitorg ke..
tapi masa dok tercari2 rumah tu.. ade laa sorang pakcik ni berkopiah sambil naik motor.
datang laa tegur kitorang sebab nampak kitorang terkinja2 kat pos box..
dia tanya cari rumah ke? dia ade jaga 2 rumah untuk disewa...
apalagi kitorang amik nombor dia and call kemudian.. pastu kitorg pegi tgk umah yg kitorg jumpa kat mudah tu.. tp sebab time pergi tu ade calon lain.. so kitorg malas laa nak rebut... call laa pakcik tu..
alamak tak angkat plak...may b kat masjid kot... sambil tunggu kitorg survey environment kat situ.. memang dah mula jatuh cinta sebab ramai malay, ade surau.. parking senang.. tenang jer...memang aku almost give up sbb pakcik tu tak return call pun lepas tgk misscalled kitorg...
esok tu aku try call then dpt..masa g tgk tu aku tgk umah ni mmg tak berapa berkenan.. sbb umah kosong mmg nampak comot momot...dengan wayar berselirat.. aku awal2 tu mcm nak cancel.. tapi hubby aku yakin kan aku nak amik..sebab umah kosong memang macam tu.. then bile tuan rumah tu cakap nak cat baru nak pasang kipas lega sikit aku...umah aku siap ade aircon lagi...hehe

after a few days.. aku datang amik kunci... masuk2 umah wowww.. sudah berubah!!!!
memang terus suka.. hahaha alhamdulillah cara kitorang jumpa umah ni memang macam dah tertulis..
sebab dia datang dengan sendirinyer... pakcik tu cakap dia nak sewakan org dia tengok jugak org tu macamana baru dia approach.. so kami insan terpilih.. rezeki kami.. :-)

location pun oklah pergi kerja takde laa jauh sangat..
cuma satu laa rumah ni tekanan air slow.. air dapur kuat.. air kat bilik air mak aih slow nyer.
tak tahu solution nyer camne.. nak pasang shower pun air tak naik.. huhu...terpaksalaa mandi air kolah..
nanti aku cerita plak camne aku pindah barang dari tingkat 4 ke tingkat 2 yg tak berlif.. pastu kena kencing dengan lori india plak tu... haisshhh
to be continue...

1 Comment:

  1. Juliet said...
    Hehe.. ini lah yg dikatakan rezeki org berkahwin ;)Best la siap ade ekon!

    Allah Maha Mengetahui. Jgn cepat give up ok!

    PS : Air tekanan rendah dalam toilet saje lettew nak suruh korang mandi lelame .. hihi! Romantik gitu!

Post a Comment