Thursday, June 21, 2012

pindah rumah & lori sewa

ok meh sambung bab2 pindah barang ni..
aku hari tu plan nak cari lori 1 tan.. so try laa call no lori sewa yang tertampal kat merata2 tuh..
mula2 malay yang angkat.. lepas tu cina yang call aku balik.. lepas tu yang datang india.. memang 1 malaysia betul.. rumah aku tingkat 4 takde lif.. then bile india ni nampak barang2 aku..terus dia cakap tak boleh..
dia cakap ini barang aaa memang lebih dari 1 tan and tak boleh angkat.. kalau nak jugak boleh tapi kena ambik 3 tan lori.. sebab dia skrg memang bawak lori 3 tan... 3 tan rm600..
perghh aku bukan dah berfamily ade semua perabot,katil queen ke tilam queen ke sofa ke..memang tak laa kan..takkan laa bende2 ciput tu sampai 1 tan.. memang aku tak amik laa..
dia cakap utk 1 tan punya dia boleh angkat,mesin basuh,peti ais,tv,tilam single, 3-4 butir beg besar,tong gas...dia cakap tak boleh ambik lebih lori dia ade cctv... ngek tapi aku takut gak nak cancel.. nampak macam mabuk todi jer.. malas nak layan..geram aku bile masuk lori barang aku just 1 line je... padahal lori 1 tan boleh je muat berpuluh2 balang tong gas..bodoosss


lepas siap angkut.. kuli dia bisik kat aku.. akak u malang sikit hari ni.. sebab driver lori tu memang banyak jahat.. dia memang suka angkat mahal2 punya.. eeee memang aku dah agak dah driver tu kencing aku...
dah laa duit aku melayang rm180.. ingat semua dah settle sekali kitorg kena angkat sendiri barang2 aku tuh..
aku ngan hubby aku pun buat laa project dari pukul 11mlm - 4pagi..semua org tengah tido...
myvi aku boleh kalah lori 1 tan laa.. 3 trip kitorang buat malam tu..barang sampai cecah bumbung laa..sib baiklaa jarak tak jauh mane.. memang mau patah pinggang.. tapi kesian kat hubby aku laa sekali angkat banyak gile. dia kan lelaki.. huhu sorry semua tuh barang aku lah tuh.. yang payah nyer nak bawak turun barang dari tgkt 4.. rumah baru tingkat 2 jer.. so xde masalah nak turun naik banyak kali pun..
sesudah tu memang pengsan kitorang.. dah laa esok pagi2 nak gerak balik kampung.. baru nak cuti kawen kan.. kalau aku tahu jadi macam nih baik awal2 aku upah anak buah aku jer.. dah last minit tak sempat nak mengangkut budak2 tu dari puchong..

but one thing aku notice about my hubby time nih.. dia tak pernah merungut pun angkat barang banyak2.. padahal xde pun barang dia.. and satu lagi bab2 menyusun barang memang serah pada dia.. even dah tak muat dalam kereta dia sanggup keluarkan barang balik then susun balik.. kalau ikutkan aku memang aku suh dia tinggal jer mane tak muat bawah pokok.. hahahhaa dia selalu cakap..
"kite yang buatkan barang nih.. mesti kita boleh buat dia muat punyaa.."... hahahha

memang myvi banyak kegunaan laa... senang aku nak angkut2 barang.. luassss...

1 Comment:

  1. Zuridan Bin Muhammad said...
    kejam betul pemandu lori tue. Patutnya tak payah layan je driver macam tuh sbb cakap tak serupa bikin. Customer nak lori 1tan tapi bawak lori 3tan. FYI kalau area sekitar biasanya 3tan RM250 sahaja.

    Lain kali nak pindah rumah hubungi saya. manalah tau nak pindah ke KL pulak ker...huhuh
    call / sms / whatapp di 0173069707 atau lihat di laman web kami
    www.lorisewa.officialsite.my

Post a Comment