Monday, November 19, 2012

scan day - jom tengok baby


yeahh hari tu aku cakap nak share pasal 3D/4D + details scan kan..
meh nak citer..mula2 aku agak compuse nak pegi ke tak nak..sebab awal lagi nanti baby look skinny..
tapi hubby cakap pegi je lah..
so aku pun pegi lah klinik kat ampang (Klinik Fauziah) which is klinik aku set appointment ngan miss Jezzlyn..
hemm klinik dia kecik jer..klinik biasa.. location pun agak jauh laa.. kena tempuh jem semua tu..
ye laa aku dok kota damansara kan.. haha
then masuk2 terus miss J panggil.. ramah betul dia..muda lagi k..
mula2 cek 3D/4D nampak muka baby and im so excited..baby dah tembam dah.. xde laa skinny sangat..
first skali miss J cakap idung baby kecik.. macam idung mak dia kot.. ermm kecik ke idung aku? haha
aku sebelum ni x nampak camne baby aktif bile scan dalam 2D..tapi bile tengok dlm 3D aktifnye baby aku.. berguling2 dalam perut..sungguh comel..siap gosok2 mata.. siap tutup telinga.. kaki plak turun naik turun naik..
and sometimes kite x nampak jelas because of air ketuban and placenta or tali pusat mengganggu..
miss J comunicate ngan baby macam baby tu ade depan mata jer.. hahaha siap tepuk2 perut aku bila baby sorok muka..
dia cakap baby aku masam jer xnak senyum langsung..baby yang nakal sebab tak dok diam.. haha
the main thing aku nak tengok jantina baby jer.. now 100% confirm.. leh laa start beli barang.. :)

 tengok dia cuba nak tutup telinga yerk.. hehehe
 yang ni plak bersantai kat dalam.. kaki sampai atas.. kejap2 turun naik turun naik..notty haa
 ni plak xtahu dia buat ape,..

aku book 2 session.. so 1 session lagi untuk details scan..
details scan dalam 2D je.. tapi dia cek detail laa dari atas sampai bawah anggota..
kira jari kaki tangan,size otak,size hati,size paru2,buah pinggang,jarak mata,hidung and etc..
semua lah dia cek..so alhamdulillah baby sehat.. :)
nak kira jari tu payah betul..time nak kira je dia sorok  jari..
yang kaki lagi laa turun naik turun naik dalam perut aku.. sebab ruang banyak lagi dia bebas bergerak..
miss jezzlyn cakap nanti baby tak aktif macam ni bila dah sarat.. limited space.. haha



ni aku rasa dia cek jantung berlubang ke tak..  banyak lagi dia cek.. letak satu jelah sebab aku pun xfaham ape dia buat.. yang penting tengok result je.. haha

lama jugak laa 2 session ni.. dalam setengah jam or 40 minit cam tu lah..
lastly dia kasi a few printed photo and result.. then cd ade gambar and video baby..
total for 3D/4D + details scan is rm200... but woth it laa..


1 Comment:

  1. Anonymous said...
    wahh..seronoknya baca peng...aku plak excited...congratss neh...

    ~Lyle~

Post a Comment