Tuesday, November 6, 2012

5 months pregnancy


aiyok hari tu cakap nak sambung update pasal KK trip..
tak berkesempatan laa.. malas nak mengusung lappy ofis kehulu kehilir..
lagi pun umah aku line celcom s**k giler.. nntilah aku cari broadband lain..
lupakan ajalah trip to KK tuh.. dah basi pun cite tu 2 bulan dah berlalu..
if aku rajin nanti aku update la jugak..

Nak update status sikit.. now my pregnancy aku dah masuk 5 months..
time ni dah dapat rasa baby berguling2 dalam perut nih..
especially time lunch and time nak tido..hehehe this is the time i was waiting before..
selama ni dok pikir macamana laa rasa baby bergerak2 dalam perut..
aku start perasaan obviously dia gerak dalam 4mnth++..
Bile dia gerak aku pegang perut tapi dia plak stop moving.. hehehe

Dah masuk 5 months ni aku mula laa teruja survey itu survey ini..lagi pun baby sex dah tahu.. tapi rahsiaa dulu laa.. hahaha
time buat kerja pun rasa nak menggoogle jer.. time nak tido pun sempat bukak website..
ish tp aku ni tak berpengalaman nak beli barang2 baby ni.
xtahu mane nak letak priority..

- dalam otak aku ni yg priority - breast pump sebab aku plan nak fully bf kat bb aku.. insyaallah
- ni pun aku excited walau terlalu awal..haha cooler bag/cooler box coleman/ coleman chiller brite ice..
ni dah plan kalu kena balik kg nak travel lama.. or nak simpan susu nak bawak g baby sitter..



- then stroller - ni aku pon poning nak pilih yang mana satu.. not too bulky, ringan, leh masuk bonet myvi,easy to fold,easy to carry,and not to pricey..
tapi ni i serahkan kat en hubby laa sebab dia yang nak membayarkan..
tapi aku pelik baca blog orang..beli stroller sampai 2-3 buah.. kenapa ek?
adakah sebab cepat rosak or tersalah beli? tapi yang aku tahu diorg mesti akan cari yang easy to travel jugak.. senang bawak naik kereta or flight..

yang lain tu aku ade list down dah..cuma aku xde la excited nak survey lagi..
hahaha...

0 Comments:

Post a Comment