Sunday, November 25, 2012

symptom pregnancy mula muncul


now dah masuk 23rd week pregnancy..
rasa macam ade sesuatu di dalam perut.. eh mesti laa ade baby hehe..
aktif betul menendang nendang..dia buat ape la kat dalam.. rasa sempit ke?
aku ade register progress my pregnancy dekat babycenter..
so every week dia akan inform aku dah week keberapa and siap dengan baby progress..
so this week baby aku dah mula blink her eyes..
and if in case baby early arrival he already can survive at this point.. tapi mintak di jauhkan laa..
semoga delivery due date aku as normal seperti dijangka kan..
maklum laa hubby PJJ payah kalau ade emergency macam tu..semoga Allah permudahkan urusan aku nih
aku nak hubby ade bersama masa delivery.. huhuhu
kadang kadang aku ada rasa perut mengeras..bile google info yang aku dapat memang normal if jarang2 mengeras..
may be disebabkan baby terlalu aktif, ibu terlalu aktif or dehidrated..
tapi kalau mengeras sejam tu dalam a few times tu yg bahaya..need to  see doctor.. may be itu as mild contraction baby dah nak keluar..
cramp kaki sekali happen..tengah2 tido tiba2 cramp..alamak xtahu nak buat ape..
sebab aku tak pernah alami kaki cramp..sib baik sekejap jer. huhu
then satu lagi aku selalu rasa jari and tangan kebas..kadang kadang tengah drive rasa kebas jer..
aku tak pasti kenapa, ade aku jumpa info tanda2 kencing manis or darah tinggi or kandungan air banyak dalam badan or blood vessel mengembang and etc..
tapi dari first trimester aku dh rasa sakit2 jari..tapi macam ramai je mengalami simptom ni.. normal la kot.. next check up baru tanya gynea..
strecth mark so far aku try avoid pakai cocoa butter palmer, pakai VCO tanamera (present from ELL), apply twice a day..


ni haa aku pakai botol besar lagi.. dari perut aku tak nampak lagi...

tapiiiii... aku macam baru perasan ade garis kehitaman sikit dekat bawah perut.. OMG dah nak naik ke?
tapi ade 2-3 garis je laa dekat bikini line.. not sure it was stretch mark or other mark...
huhuhu maknanye stretch mark ni hanya boleh dikurangkan kalau kite pakai lotion...
bukan takde langsung..and depends on kulit or keturunan kot ek.. my assumption laa..


0 Comments:

Post a Comment