Tuesday, July 23, 2013

15 days berpuasa

dengar hotfm tadi baru tahu hari ni dah masuk 15days berpuasa..

sedar tak sedar dah 15 hari berpuasa.. kali ni aku terlampau sebuk menguruskan rumah tangga sampai tak ade masa nak counting the days.. masa bujang tu asik kira hari je..tu yang rasa lama..
puasa tahun ni kira first time aku berpuasa ngan suami and anak aku..macam last year aku puasa sorang2 sebab hubby still kat Terengganu.. so kali ni everyday aku masak untuk menu berbuka.. almost everyday pergi bazar sama2 cari kuih muih...hehehe masak tu kadang2 bergilir.. kalau nasi goreng aku serahkan pada yang pakar iaitu hubby aku.. so time ni betul2 mengasah bakat masakan aku.. masak pun within short time duration..main campak2 jer.. kadang2 hubby dah tolong sediakan bahan.. maklumlaa aku balik keje paling awal pkl 6pm baru sampai umah..tu pun sempat pegi bazaar ramadhan..

then after berbuka plak kepenatan pun bermula laa.. nak cuci pinggan.. nak cuci botol..nak pack barang untuk esok.. nak tidokan baby.. tu belum tentu dia nak tido awal.. waktu standard dia betul2 tido pkl 1am,2am,3am... huhuhu pastu tido kejap bangun sahur.. lepas subuh tido kejap dalam sejam... 
then bangun siap nak g kerja plak... so itulaa rutin aku seminggu.. dah jumaat malam tu baru jiwa aku happy.. time tu macam2 plan.. nak mengeteh kat luar laa... nak jalan situ sini laa..

keadaan ketika bangun sahur...
keadaan selepas bangun sahur...hahaha nak bersiap pegi kerja

itu baru anak sorang.. belum anak berderet lagi.. takpe awal2 ni train diri dulu asal boleh adapt environment baru.. tapi ni bukan merungut.. i think its normal laa untuk org berfamily.. so semua org ade perasaan ni kan?
tp aku happy tengok hannah time dia behave... buat dia gelak mengekek2 tuh. sungguh comeelll..
tapi kalau dia merengek tu tak tahan sikit... tapi mama tetap sayang hannah.. biasalah proses membesar kan hannah.... hopefully after puasa aku kembali bertenaga.. may be bulan puasa badan tak sempat nak recharge.. plus i ni menyusu badan.. lagi laa cepat flat..

1 Comment:

  1. Fahmi said...
    Susah juga jadi seorang ibu yg bekerjaya ni. Mujur la suami Peng suka menolong/bantu gak..

Post a Comment