Tuesday, March 9, 2010

Lebanese Food

this is my first time eating Labanese Food..
Abang Janggut laa yang ajak... aku memang dah lama tak jalan2 cari makan ni..
xde kaki nak ajak...
dia cakap nk g makan kat "Jalan Damai" budget aku tahu laa jalan Damai..
Rupa2 nye Al-Rawsha Restaurant tuh letak nye kat Jalan Damai...
exactly in the heart of Kuala Lumpur..
laluan dia dari KLCC lalu jalan ampang.. dekat simpang 4.. take ramp ahead..keep left..(macam GPS plak)
after balai polis Ampang take right..terus jumpa Tjunction then take right..then nampak laa kereta park banyak2..
ade a few restaurant iran laa...
tp al-rawsha cm lg happening je...huge restaurant..
aku memang xreti nak order.. tmbh2 ade tulisan arab nih..
aku order Chicken Kabsa n air Barbican strawberry..
aku nak order yang lain takut tak sedaapp..tp tengok kebab dia memang best... fuuhhh..
aku just share je nasi ngan abg janggut..nasi byk sangat..kata diet kan..
tp diorg pakai beras basmati... so no worries..
mmm pekerja restaurant tuh memang majoriti iran..aku pun xdpt pick up english depa...
abg janggut gak terror..hahahha
yg malay nyeyg jadi waiter..
aku rasa ayam kabsa dia..memang sgt lembut..and memang rasa laa rencah2 dia..
mmmmm rasa nk cuba lagi je..tp next time nak cuba kebab plak laa...
ooo thanks to abg janggut belanja aku..kira besday treat gak laa k... syok sendiri... wakaka
nih mint tea...2 kole kitorang minum...hahahha mula2 cannot go..tp lama2 eh sedap plak...
tea memang fav aku.. tp esok tuh abg janggut sakit perut.. ahhaha
nih view kt dalam dia...ramai org..best utk lepak..sape yg suke bershisha sini pun best..
the taste of Barbican is more nicer than Delster.. Delster macam rasa malt yg masam...
no-alcohol k... tp kalau air nih di tuang dlm gelas..memang nmpk semacam...
tp no worries everything is HALAL here..
Kambing Kabsa...sos tomato tuh sedap gak...
nih aku makan chicken Kabsa...sorry agak messy..dh makan baru nk snap gmbr...

ok korang sape rasa teringin nak makan kebab or lebanese food...i suggest this place...

9 Comments:

  1. AKU.. AKULAHH!! said...
    RATING!!
    Juliet said...
    couple je la ngan abang janggut :)
    Unknown said...
    sat..
    lebanese bukan iranian aar..
    angahirmi said...
    aku sukung cakap kwn ko...kapel je la dgn abg janggut.... :D
    LynnDa @ PeNg said...
    abis lebanese org aper??
    lebanon ke? hahahha..
    arab? xtahu laa..muka spesen jerk...
    aku kasi 9 dr 10 bintang...
    Unknown said...
    err.. nape makan2 tak kasik tunjuk gamba orang yang makan..?hehe..agaknya kalu tunjuk sekali gamba org makan.. lagik menaikkan selera kut.. :P
    bladihel said...
    hampeh kawan2 ko nie peng...
    lenkali g sana lagi, bawak kengkawan ko peng! lepak reramai br best..
    Cik Keju said...
    menarik jugak gandingan PENG & ABG JANGGUT tu.

    err.. aku n husband aku pon start dgn member 'seperMAKANan' gak taw. heheh..
    LynnDa @ PeNg said...
    hahaha si 'bladihel' tuh abg janggut...
    see dia dah marah2 kt korang dh...
    ok next time kite lepak ag k...

Post a Comment