Monday, May 17, 2010

Chiling Waterfall memang chill laaa

weekend baru nih aku menumpang kawan2 Ell pg Chilling Waterfall..
terletak di Kuala Kubu Baru.. berdekatan ngan tanjung malim...
mmm masa on the way ke sana korang akan nampak Empangan Pecah...
first time aku dpt tgk tebing yg jadi sekatan air untuk di jadi kan empangan..
sangat teruja...air di empang di celah2 "Butet" punye laa teruja.. sampai silap sebut..
sape ek?

jalan dia agak berliku2 laa sebelum sampai Sg Chiling tuh... mcm roller coaster plak rasa...
then sampai sana kena park kereta kt luar then kena mula kan perjalanan dlm 10 minit nk sampai ke tmpt pendaftaran... kt sini toilet ade surau ade..
then baru laa start hiking dlm 45 minit...
kena redah 6 sungai yg air dia paras pinggang n lutut..
tp org ckp kalau musim hujan... air pparas pinggang ke dada.. cuak gk aku dengar..
jalan2 baru laa sampai ke waterfall nyer.. pukul 11.30am br sampai...
panas woooo... terus berendam dlm air...
grrrrrr sejuk nyer....

ikan kelah byk kt sini.. leh main2.. tp anda x boleh tangkap n bakar k...
dilarang sama sekali..kalau tak potong tangan.. boleh kasi mkn je laaa...
yg tak tahan picnic xde laa lama mane... tp si ell siap bawak dapur kecik n cerek lg...
hahahhaa

tp best dpt minum hot choc n mashmallow...
ooooo gambar nanti tgk dlm fb aku jer laaa.... yerk..

3 Comments:

  1. Kasut Tumit Tinggi said...
    chilling mmg superb. aku teringin nak repeat tp tak ter-repeat lg.
    jaja9 said...
    bestnya...cam aku ade baby ni xleh lah kot nak pergi situ...terlalu adventure..kiki
    LynnDa @ PeNg said...
    best2... ade mase nanti aku nk pegi lagi laaa...

Post a Comment