Friday, May 28, 2010

sunrise @ Broga Hill 3rd time

sunrise @ broga hill pukul 7.30 baru nampak matahari disebalik bukit..

Lagi sekali aku pegi broga hill dengan kawan aku..
Huh bukan main ramai lagi org dalam lading kelapa sawit tuh
Maklum laa hari nih kan cuti Wesak
Memang untuk laa tuan punya lading
Xyah jual kelapa sawit dah.. bukak parking lot jer
Aku start hiking pukul 6.15pg..then jam jugak laa tengah2 hutan tuh may b ade auntie kot yg memanjat
and aku terkejut ade toilet yang serba kekurangan.. setakat ade dinding n lubang.. tp air tadak.. Nak masuk kena bayar 50sen.. giler laaa..
Toilet yg ade air pun biasa 20sen/30sen jer..

Last time pegi bukit nih kelabu jer sebab terbakar
Kali nih I pagi hijau cantik sangat segar mata memandang..
Masa aku sampai atas tu aku nampak 1 group nih tengah packing brg camping..
Ooo diorg camping kt sini mlm tadi.. best gilerrrr
Kali nih semua puncak aku teroka semua sekali 4 puncak..
biasa dua2 trip aku pegi sampai 2nd peak jer...
tp kali nih semua pittstop kitorang berhenti..
pittstop sendiri..cari baru2 kecik untuk kitorang rehat..
Dah lepak amik angin kejap atas batu.. kitorang baru turun

Dekat bawah sana ade 1 Rabbit Farm Land..
Aku masuk laa mak aih x sangka sekali masuk rm5 sorang..
Macam x berbaloi jer sebab xde banyak binatang sangat.. ingat rm1/rm2 jer
Tapi kitorang masuk jugak


first time i reach at 4th peak..
view from forth peak...
view from 3rd peak... this one also first time reach at 3rd peak..

macam dekat cameron hghland plak...
ramai tak orang?but we manage to find a rock to rest for a while.. while waiting the sunrise showing itself..
luas mata memandang...i love this greeenn...
mbek sebuk jer.. makanan arnab pun nk makan..makan2 kalau tak makan aku sembelih ko..

4 Comments:

  1. Unknown said...
    huhuhu... dah hijau... mana aci... ri tu hitam jer... ni nak kena gi lagi sekali ni...
    sayahappyslalu said...
    bila nak naik kinabalu pulak?
    yang itu, dah naik skali mesti fikir banyak kali nak naik lagi ke tak.. hehe
    LynnDa @ PeNg said...
    emy ade kawan aku ajak...
    tapi aku x berani laa..
    lutut aku bukan kuat sangat...
    tuh aku surrender awal2 laa...
    sayahappyslalu said...
    pergilah sementara muda ni..once in a lifetime.. memang berbaloi peng..
    orang dah tua2 dari luar negara pun boleh naik sampai puncak.. jangan mengalah sebelum mencuba!

Post a Comment