Friday, May 21, 2010

Women & Car Thingy

biasa perempuan memang jarang yang betul2 expert dalam menjaga kereta dia...
termasuk laa aku.. aku main tibai jer...
tuh memang tak tahu laa kalau foremen kencing kat aku ker.. aku memang tak tahu...
tp aku selalu laa pg bengkel Continental kat depan umah aku nih...
tp aku berserah jer laa..harap2 dia tak tipu aku..
skrg bile dia nmpk aku jer.. dia tanya akak kereta ok??
hahahha...

tadi aku baru tukar lampu depan kereta aku... dah terbakar sebelah...
hari tu aku dah survey kat eunos.. ade jenama OSRAM and PHILIPS
osram harga dia rm16.90 and philips rm19.50..
aku nak amik osram..tp dia ckp baik tukar 2-2.. nanti lampu xsama terang...
so aku biar dulu laa..xnak laa aku buang duit tukar 2-2..
tp aku pg COntinental balik... dia tukar mentol Philips.. yang lama aku rupa nyer OSRAM...
ooooo rugi nyer aku x beli osram.. kalau tak dapat jimat...
mmm so kena laa aku rm20.... xper laaa asalkan mentol aku dh nyala...

then my next misi plak.. aku nak tukar 2 biji tayar kereta aku and cover rim tayar aku yg dah pecah2 tu... nak tukar sport rim cm x berbaloi jer...sebab aku plan untuk my 2nd car..tp xtahu biler.. may be after aku abis bayar kot.. coz i only left 4 years to pay..
mcm sayang plak nk let go..
lg pun outstanding balance aku still tak tercover kalau aku tolak kereta aku nih..
so pakai jer.... ade rezeki nanti tukar laaa..

ooo back to tire issue..
ape ekk yg bagus? continental offer tayar DUNLOP rm145... tp ku rasa leh dpt murah lg kot...
so what is the best tire to chose... tp the price is berbaloi2... hahahha
susah ekk xde boyfren nih.... terpaksa survive sendiri.. huhuhu

3 Comments:

  1. Unknown said...
    mahal la aku tuka mentol kete aku tu.. Rm25 hengget.. cess..philip gak.. kena g kedai ko la camtu kalau nak tuka mentol lenkali..

    tayar dunlop ok.. tapi mahal la.. stended kut tayar dunlop rege camtu..
    LynnDa @ PeNg said...
    ooo ko sudah kena tipu.. hehehe
    meh kt bengkel aku nih.. tp aku pun xtahu kalau dia tipu aku..
    ko tukar tayar yokohama hari tuh berapa?
    Unknown said...
    riz kata tayar yokohama takla bagus sangat.. lama tak isi angin je tayar dah bengkak.. cess sungguh.. tayar tu dalam rm100++ lupe dah berape.. huhu.. try michelin la.. hehe.. bagus tapi macam mahal gak tu..

Post a Comment