Sunday, March 13, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa review

sekarang sebuk diperkatakan pasal movie Merong Mahawangsa by KRU studio...
i just watched this movie with my BFF, jane, ell,shima...
wayang pun fullhouse... good support from malaysian...
then bile aku tengok this movie aku memang sangat suka dia punya props, dia punya effect..
skill berlawan..custom... and ade laa nampak sikit2 cgi nyer... pelakon pun ok... tapi watak utama aku just kenal watak Merong and Kemawas jer.. yang lain tak kenal..tak tahu laa diorg ni outsiders or local..
and watak sampingan baru nampak jehan miskin,datuk rahim razali,umi aida and etc..
ade kawan aku tanya cerita ni ke citer PGL yang best?
mmm aku tak dapat nak compare coz kalau PGL banyak berlawan and storyline dia agak sloooww..
yang merong ni ala2 spartan 300 laaa... but versi malaysia...
ooo pasal dialog.. diorang campur english,cina and malay...
ye laa untuk pasaran international kan...
tapi kagum ngan stephen rahman... bahasa melayu dia tak kekok pun.. and badan dia yang ketak2 tuh sungguh gagah sekali...
aku kasi 4.5 star from 5 star for local film...

1 Comment:

  1. Unknown said...
    hahaha ketak2 hahahaha. xsmpt lagi to tgk dia movie.

Post a Comment