Monday, March 7, 2011

musim umrah

musim umrah dah tiba... ramai plak sedara mara and mak kawan aku yang pegi umrah termasuk laa mak aku...

alhamdulillah rezeki diorang... mak aku kali ni pergi umrah follow mak sedara,sepupu and suami...
haish pandai betuul mak aku simpan duit... tak kerja pun dapat pergi umrah..
duit dulu laa kot business jual lemang yang tak seberapa.. haji pun dia dah pernah tunai kan..
aku ni yang bergaji ni pun tak dapat nak simpan.. hujung bulan jer kering... huhuhu
ape laa nak jadi... cmne laaa nak kawen ni??? kena praktis tanam komitmen...

ooo meh cerita pasal persiapan mak aku.. malam sebelum bertolak tu mak aku buat makan2 untuk jiran and sedara mara.. semayang hajat je laa... buat ala2 kampung jer..
gotong royong.. lauk pauk pun style kampung.. memang kali ni aku totally involve dengan tolong menolong nih,..
siang bawang,potong sayur,buat air,basuh pinggan sambil join org tua2 bergurau n bergosiip... gelak jer kerja... 
orang datang tak putus2..dari tengahari sampai ke malam.. baru nak rehat sampai 1 group... penat tu penat laaa...
tapi sekali sekala jer... nama pun orang kampung kan.. hahha
malam tu dah sengal2 urat dah.. esok nak bangun awal plak nak hantar mak aku...

kul 5pg dah bangun... sebab nak tunggu turn mandi sure lama kan... ramai anak buah ni..
aku tak tahu nak g airport kuantan... abang aku cakap... "lalu by pass kuantan tu.. bla bla bla... telefon canggih doh install laaa GPS"
haish aku mmg dah ade garmin tapi time rushing2 ni aku tak suka nak pakai kan..
so abg aku gerak dulu ngan mak aku... aku follow rombongan satu lagi...
1 jam 15 minit dah sampai airport kuantan... then nak tahu ape jadi?
kitorang sampai dulu.. and abang n mak aku yang keluar dulu dari kitorang tersesat sampai gambang...
aku kesian kat mak aku sure serabut perut. tapi aku nak gelak kat abg aku nih... dia yang follow GPS pun leh sesat...wakakakaka ade GPS pun xleh pakai...hahahaha
nasib baik laa sempat... alhamdulillah...
ni baru separuh dari family aku...

muah cayang mok... semoga selamat pergi dan balik
kalau hantar orang pergi umrah/haji tak sah kalau tak nangis... ni ade orang candid ni.. tp sempat senyum kat kamera

1 Comment:

  1. angahirmi said...
    olololololooooo...anak dara mok ni sorang...jgn la nanges, jap je mok g...nnt mok bwk blk kurma neh, dgn pak arab sorang bt jd menantu... ;)

Post a Comment