Saturday, August 13, 2011

Jalan jalan buka puasa

The Terrace - Royal Bintang, The Curve
Buffet dia rm65, takpe laa ade orang belanja... tempat dia ala2 Garden tu opposite of marche.
kat sini sangat aman damai sebab tak ramai orang... datang pukul 7pm pun sempat lagi dapat tempat...
tapi dapat dekat smoking area, berbackground kan air terjun...
tapi smoking area dia pun xde laa panas... ok jer sejukkk
aku first sekali walaubagaimanapun mesti terjah nasi dulu... lauk dia ok sedap2.. semua aku isi dalam pinggan aku... aish tekak melayu.. tapi nasi sikit laa.. kang rugi cepat kenyang..
Then kat luar ade plak nasi beriyani n kambing slice,kebab,laksa penang, daging BBQ, otak2... not bad jugak laa food dia...
tapi satu je dessert dia tak banyak... tapi bread pudding dia memang marbeles giler... i liiikkeee...
kiri: ni laa background kitorang.. air terjun and diuliti dengan music arabic... 
kanan: comotnyer aku... biasa laa baru balik ofis... tapi sempat lagi shopping tu sebelum berbuka.. 

 kiri: tengok banyak lagi seat kosong.. may be sebab weekdays kot.. hari tu aku tengok the terrace ni masuk TV.. tu yang nak cuba tuh...
kanan : nasi beriyani and kebab.. sedapnyerrr...
ni laa nasi putih aku... tapi aku pinggirkan dulu..last baru makan... tapi just makan lauk jer.. membazir betul aku...
**********************************************************
The Fish Manhanttan,e@Curve

the next day datang the curve lagi... kali nih ex-hrscian punya reunion..
ade laa dalam 10 orang yang datang... hmmm lama dah tak jumpa ramai2 macam nih... last year kat TGI Friday... order 1 set besar untuk 2 orang makan...time order macam tamak je... cukup ke makan nih? maklum laa puasa perut tengah lapar... dah dapat.. hah kau besar gile portion dia...
makan 3 orang pun leh abis... tapi western biasa laa lemak2 sikit.. so cepat muak...
and yang ni pun ade orang sponsor makan... terima kasih tuan belanja... moga dimurahkan rezeki lagi...
end up banyak giler tak abis... kena tapau leh wat makan sahur...
 kiri: best fren berjumpa tak abis2 bergossip
kanan : the one and only ahli muda... hahaha 
 kiri: see dia bakar dulu prawn and cheese dia.... pergh sedap gile prawn n melting cheese tu...
kanan : ni laa portion untuk 2 orang... besar gile.. tak abis pun...

antara tetamu kenamaan yang hadir... datuk faizal... oppsss en faizal... 


************************************************
Look Out Point, Menara Tinjau Ampang

Hari tu aku ade beli kupon untuk berbuka dekat Look Out Point Western Food...
Location dia dekat hulu- langat... first time aku sampai sini nih... memang sangat cantik tempat dia...
sib baik sampai awal.. kalau tak kena park bawah then panjat bukit...
atas ni ade beberapa restoran laa... so aku pelik kenappa tempat aku tak seramai kedai kiri kanan?
kiri kanan aku meriah jer... patut laa harga dia berpatutan..
and unfortunately the weather not so good... it's raining heavily.. huuhu tak dapat tengok view petang... may be sebab hari hujan so x ramai yyg datang... sebab time aku booking dia cakap full...
so bile malam jer dapat laa tengok bandaraya KL dari atas...
mmm food kat sini boleh laaa... sup kambing dia sedap giler...pizza pun sedap...
yang lain biasa jer laaa... spagheti aglio d olio pun ade.. tp yang aku punya lagi sedap kot...
hehehe tapi yang sedih nyer payung prudential aku di rembat orang... eeeee aku sumpah seranah laa kat sape yang amik payung aku tuh... kena cari payung lain laaa dah laa ofis aku nak menapak jauh dari parking ke ofis... kalau hari hujan kang susah plak... lencun laa aku..huhuhuhu
 kiri: view petang... hari hujan... tak nampak ape2... huhuhu
kanan : view malam baru leh nampak KL view... cantiiikkk

***********************************************************
Sime Darby Convention Centre

Ni CIMB yang sponsor... asal ade makan free jer.. laju je aku bagi nama...
bukan senang nak berkumpul bersama2 ngan kawan2 nih... tapi last minutes 2 orang tak dapt join...
huhuhu kalau tak konpem riuh rendah meja kitorg...
and lauk dia memang i liiikkeee..udang masak ape ntah, sotong masak cili,ikan masak pastry...
and ade kambing golek.. seperti biasa kalau kambing golek sure Q dipenuhi lelaki.. tiba2 terselit sorang pompuan kat tengah2.. iaitu aku.. hahaha jangan laa masuk gmbr portal nanti...
hmmm pulun je laa aku... lepas sembahyang sambung balik makan... perghhh kenyang..
Kiri : me and datin azlina (kak ina)
kanan : me and ziela dua2 ex-xybase.. 
 kiri : finalis gadis melayu... oppsss hehe gurau je

sekian itu saja laaa setakat ni 12 ramadhan, tempat jalan2 buka pose yang menarik..
yang lain tu tempat biasa jer

0 Comments:

Post a Comment