Friday, August 5, 2011

serbu bazaar ramadhan

kalau menjelang bulan puasa jer kalau tak pergi bazaar ramadhan memang tak sah...
aku ni orang paling excited pegi bazaar... aku bukan suka sgt beli kuih2 manis nih..
aku pegi just jalan2 tengok kuih tengok ragam org... yang aku beli just nasi jer...
yang wajib test time bulan pose nasi beriyani,nasi kerabu, roti john, mmm murtabak? for me so so je lah...
not so interested to murtabak sgt... kuih2 manis lagi laa aku tak teringin.. pernah beli tapi tak makan pun..
tapi skrg aku belajar makan kuih keria... mmm not bad jugak rasa dia walau rupanyer tak segebu donut..
ofismet aku laa yang ajar makan kuih keria nih...
tapi kalau pergi bazaar ramadhan memang kena kawal nafsu... semua benda rasa nak beli...
so tepuk dada tanya selera... kalau rasa nak membazir n poket tebal... beli jer semua...
macam laaa esok dah tak puasa... puasa kan sebulan... beli laa hari lain plak kan..
ooo cite pasal nasi beriyani.. aku citer yang bazaar TTDI punya laa...
sana memang banyak gerai jual nasi beriyani... tapi memang laku laa nasi beriyani kat sana...
beratur panjang giler... hmmm tapi yang aku perhatikan.. 2 tahun lepas rega dia rm6..tahun lepas naik rm7...
tahun ni naik rm8... and ade jugak yang rm9...tu kalau ayam... kalau kambing rm10 kot..
mak aih aku dah leh makan nasi arab kat restoran saba' nih... dah laa rasa dia tak sedap mane...
tak tahu laa diorg value makanan ikut ape... ayam rasa bawah harga kawalan..
ikut suka laa... tapi aku fikir kalau dh bekeluarga xde nyer aku nak beli sorg satu nasi beriyani nih...
beli satu kongsi jer... hahaha and aku ni sejak puasa takdenyer aku diet... makin banyak makan ade laa..
huhuhu

0 Comments:

Post a Comment