Tuesday, August 23, 2011

silly mistake


adeh hari ni aku rasa mati kutu dok kat opis ni..
kenapa ek dah takde mood keje? sebab mood raya ke?
malasnyer rasa... hormon ape laa yang tiba2 muncul tiap kali nak raya..
so aku amik kesempatan ini nak buang masa sementara tunggu waktu pulang... 
karang je laa ape yang patut.. boss aku plak bertugu jer kat sebelah aku nih..
lagi bosan.. haish kenapa laaa senior kat sini tak pasang lagu raya...
bosan jer senyap sunyi... semua orang buat keje keje keje...
mata aku dah naik kering dah mengadap monitor ni...
oh let me tell one true story.. this happened last week and final week before my confirmation.
memang nasib aku nak bekerja kat sini bagai telur di hujung tanduk..
i had done a very very silly mistake.. ade ke aku ter delete production records..
nasib baik a few je..even a few ni PRODUCTION!!! mane boleh simply delete.. cuba kalau aku delete * from table...memang baibai laa..
aku time tu memang darah semua naik atas kepala... tuhan je tahu ketakutan aku..
1st aku nyer kecuaian laa tak tengok betul2 DB.. 2nd reason sape yang setting ID aku salah ni.. 
supposely my ID not allow to do so.. grrr.. sib baik boss aku tak marah.. tp tengok muka dia aku terus jadi kecciiikk jer..
then dia suh aku compile problem aku email dia..
Then aku ingat dia nak report to user about my mistake.. sekali dia backup aku laaa... so touching..
boss yang baik.. then aku bila gambra satu bende pun aku takleh nak focus...
nasib baik senior aku baik tolong aku retrieve balik dari backup DB..
then another mistake.. almost mengkantoikan diri aku..
ni sebab aku tak dapat email dari boss aku pasal dia backup aku..
so i dont know what is going on out there.. aku pegi hantar email mintak signed nak update my ID.. 
aku ingat perlu signed by user..boss aku ckp xpayah kalau update.. hua hua rasa nak nangis je
nasib baik laa user aku x suspect ape2..
esok tu aku datang ofis dengan perasaan down sekali... muka pun sgt berbeza dengan before...
before balik aku tanya boss bila aku kena present untuk confirmation aku..
dia cakap postpone coz big boss bz.. aku cakap laa aku suppose confirm on 21st sempat ke?..
then dia cakap oo don't worry your confirmation letter is here already.. boss aku pun kasi dengan muka senyum paling manis..
ffuuuhhh legaaaaa.... rasa jatuh bangun semula.... happy tak terhingga.

now aku dh dapat lesen besar laa kat sini.. xde laaa rasa takut2 lagi..(kurang sikit laa ketakutan...)
tp still need more improvement dari semua segi...dari segi communication in english (converse in english,write proper email in english)..
nak tahu pasal system lagi.. nak tahu pasal SLA lagi..nak belajar pasal technical lagi... macam2 laa...
kadang2 tak terkejar aku nih... tp so far boleh accept lagi.. cuma aku a lil bit slow laa.. rasa sebab dh lama sangat relax kt ofis lama.. so jadi slow dah..otak berkarat..
hope i will learn a lesson from this silly mistake.. memang tido tk lena mandi tak basah.. asik pikir what will happen tomorrow..


haaa gambar ni betul2 menggambarkan situasi aku kat ofis bila time takde keje...
aduhhh boss kat sebelah plak tu... mati kutu aku dibuatnyer...

2 Comments:

  1. Unknown said...
    ish.. ish.. ish... maciku nih...
    suspen sungguh baca citer nih...
    tapi alhamdulillah selamat...
    congratulations!!
    LynnDa @ PeNg said...
    hahaha alhamdulillah i dah confirm.. leh balik raya dengan perasaan yang gembira...

Post a Comment