Thursday, December 8, 2011


dah berapa kali dah aku pergi chow kit.. padahal sebelum ni tak pernah sampai pun.. ni angkara nak settlekan my engangement thingy la nih..but now i already agree dengan a few people said that kedai bunga vivian is the cheapest place to get barang gubahan for hantaran.. it located inside Pasar Chow Kit, just behind Balai Bomba..


but 1st thing need to be prepared laa baru syok.. kena tahu ape yang korang nak.. may be first time pegi tu aku stress kot sebab first impression dah failed..dia dekat dalam pasar and quit smelly.. can you imagine dalam pasar ade jual bunga?..pelik gak kan.. tapi bukan bahagian pasar basah laa.. so still ok lagila bau dia.. alaa ala2 pasar payang jugak laa ni..cuma pasar payang lagi ok kot..


then hari tu pegi pagi2 staff dia still energetic nak serve customer sampai aku rasa rimas.. so time ni you must make sure you know what you are looking for so that diorang boleh tolong... diorang memang sangat ramah and helpful..


giler murah aku dapat dulang hantaran yang moden style tu. dekat luar dalam rm19.. dekat situ rm10.. then yang nampak kualiti sikit aku dapat rm11..kalau kat luar for sure rm20++ mane nak dapat weh murah camtu.. 

dulang yang ala2 macam ni laa... contoh je laa

meh aku buat price compare sikit berbanding barang yg pernah aku jumpa kat luar..


artificial flower - 3 jambak for rm10 dekat luar rm5++ sejambak..
lace renda tu -  rm3 1meter kat luar rm5++ 1meter
dulang hantaran besi berkaki -  rm 10 kat luar rm19++


** tapi ni depends pada barang/kualiti yang korang pilih laa.. different item different price.. and pandai2 laa tawar menawar nanti..


jenis aku nih tak boleh orang push2... aku cepat rimas lagi pun terkejut dengan cara macam tu.. so 2nd time datang memang dh boleh budget diorg ni macamana,baru la boleh adapt.. shahrul pun suka kedai ni compared to kedai sebelum ni..
hai telek ape tu bang?pikir nak beli ke tak nak ke? tapi bunga hijau tu tak mau...
satu jelah dapat snap gambar time shopping nih...

1 Comment:

  1. ~~marissa~~ said...
    aku pun guna dulang tu untuk hantaran adik aku yang lepas..;)

Post a Comment