Thursday, January 5, 2012

picking date for my W-day


tunang dah settle.. sekarang pening nak choose date kahwin plak.
bukan senang nak pilih ni.ade family prefer cuti sekolah.ade family prefer hari biasa. and as we know cuti sekolah je confirm masing2 berebut2 nak kawen kan anak2.. so most probably kawan2 ramai tak dapat hadir because clash dengan wedding sedara mara.. hemmmm :( serba salah aku dibuatnyer

ni bukan tarikh sebenar.. picture dari cik google ni..


kalau family dekat2 takpe. family aku ramai tinggal jauh.KL ade,kelate ade,Filipina ade (ni sebab keje hehe). family dia pun ramai jauh2.kalau aku macam tak prefer cuti sekolah.. nak kena decide cepat ni nanti banyak benda nak kena booking.. tukang masak, mak andam(kalau nak dapat mak andam the best in town kena book awal.. biasa dia amik 2 event je satu hari.. argh lagi pening memikirkan) ..
i like make up dia time aku tunang.. takut gak kalau pilih yang lain nanti bedak macam tepung komak.. lagi pun dia pakai product MAC.

pelamin pun dari butik yang samalah.. tak tahu lagi nak tema color ape design pelamin macamana.. well taste aku ni susah nak expected sikit.. kadang2 cantik kadang2 tak terima dek akal.. so better tanya idea orang lain.. btw kat kampung tak boleh laa expect choice dia banyak macam kat KL.. so biasa2 je laa pelamin nye..


and by the way ramai plak org kampung aku nak kawen tahun ni. time aku tak nak kawen tahun2 kebelakangan xde plak nak kawen. time aku nak kawen masing2 berebut. kena give and take laa sebab jiran dekat umah jer.. xkan nak clash date kan.. nanti takde orang datang tolong kenduri aku plak. tak pun masam muka plak kang..


haish kalau laa duit aku sebanyak ni... takde nyer aku ening2 pikir tarikh ke pelamin ke.. ade duit set jer date terus..tapi rezeki tu datang dari Allah.. baik niat kita insyaallah Allah akan permudahkan jalan.. amiiinn


erm hal budget plak.. hemm plan2 kawen ni macam confident je budget cukup..
sebenarnya tak berapa nak cukup lagi. nak kena ikat perut laa saving sikit..
hish rasa ngeri jugak bila pikir bab budget ni..bukan senang nak kawen tau. mau kena ade ribu riban dalam tangan..ni pasal budget tak berapa nak cukup laa ni takut2 nak pilih tarikh. takut tak sempat terkejar..hemm aku doakan je laa segalanya dipermudahkan untuk kami yang baru nak mendirikan masjid nih..

3 Comments:

  1. Ernie said...
    insyaallah peng.. aku doakan semuanya berjalan ngan lancar

    aku pun belum confirm tarikh..
    ~~marissa~~ said...
    rezeki orang nak kahwin ni lain..insyaallah ada je rezeki mana2 nanti..aku dah go thru...all the best ok! yang penting buat majlis ikut kemampuan sendiri..bukan ikut budget orang...:)
    angahirmi said...
    betul peng...bt majlis ikut kemampuan sndiri...aku doakan smua nye bjalan lancar ye darling...jgn stress2 pulak... :)

Post a Comment