Wednesday, January 25, 2012

Received my Photo Book

haa ingat lagi tak entry yang aku bertungkus lumus untuk siapkan photobook aku.. 
Photo book is in my hand now.. mula2 memang berdebar jugak nak bukak bungkusan tu..
maklumlaa first time aku design photobook sendiri.. hahaha 
bila aku bukak je tengok hasil dia memang sangat puas hati.. memang sangat puas hati sebab kualiti dia memang sangat bagus.. and aku budget kertas dia kasi yang jenis majalah tu.. but this one thicker than kertas majalah..memang susah koyak laa..
tak nak cerita banyak2 laa sebab hari tu dah cerita kan.. hahaha


 the front cover... memang tebal cover dia.. macam buku encyclopedia la plak rasanyer.. haha


 ni haa hasil aku edit.. tapi ade jugak laa sekeping dua alignment lari sebab aku lupa nak edit.. edit kat netbook kecik sangat tak perasan ade missing gambar..sib baik gambar biasa2 jer..and gambar aku and anak buah aku yang ber-tiga tu.. baru aku perasan ade 3 gambar berulang.. rugi2.. mungkin aku penat sangat kot nak mengedit.. dah tak kuasa sangat nak cek satu2 gambar..


tebal ni laa my  encyclopedia .. ade 40 muka surat.. jenuh woo nak mengedit nak memilih gambar.. tapi dengan bantuan pixajoy editor ok laa.. just drag and drop jer..


so next time kalau nak buat.. kena asingkan gambar yang cantik2 dalam one folder...jangan campur dengan semua gambar nanti lagi kompius nak memilih gambar.. 

0 Comments:

Post a Comment