Wednesday, January 18, 2012

where are you in 10 years later?



haah.. ramai plak officemate further study in master..
aku tak terpikir lagi nak up level aku.. tapi kalau ikut kan zaman yg semakin bersaing n mencabar ni i should up my level la.
kadang2 terpikir gak where should i be in 10 years later?
hemm takkan laa nak keje IT support forever.. and kuli forever.. :|
tapi if aku amik master pun payah nak demand keje sekarang..banyak company 
yang tak berani hire budak master.. may be diorang fikir gaji mahal tapi pengalaman takde in certain2 field. baik amik budak degree.

kalau nak jadi lecturer sekarang kena upgrade to PHD level baru layak..
tapi tu lagi jauh dari target aku.. PHD is not easy. a lot of time need to sacrifies.. but after graduate masyuk laa.. keje pun mengajar budak jer.. lantak la budak nak dengar ke tak nak kan..wah senang je aku cakap.. marah para lecturer yang baca blog aku.

tapi tu laa aku xtahu la bile nk sambung.. lom ade dalam whishlist 2012..
besides end up myself as IT support forever,aku ade jugak impian untuk membuka business.. jahit baju ke,jahit langsir ke,jahit beads beads yg cantik ke.. buat cookies as doorgift ke.. and kalau aku ni ade bakat mekap aku dh jadi mak andam dah.. kejap je mekap dapat duit.. dah masyuk mekap, slowly bukak butik perkahwinan.. wah besar angan2 aku..
tapi aku xde bakat semua tu.. plus tak berani nak ambik risiko.. sebab dah selesa dengan menjadi kuli.. huhu

tengok kawan2 yg ceburi business mcm masyuk jer.. jadikan hobi as income. gile masyuk plus dapat kenikmatan keje sebab buat keje yang kite suka..hemm apakah bakat terpendam aku ek? dig dig dig...

1 Comment:

  1. Ernie said...
    peng, tak senang pun keja lecturer :)

Post a Comment