Monday, December 10, 2012

Shopping at Expo

setelah sekian lama baru nak update pasal expo yang aku pergi..
ahaha takpelah asalkan dapat penuhkan entry blog aku nih.. kikiki
time rajin n ade idea xde masa plak nak update blog.. hahaha tu lom ade anak lagi tu..
oh by the way bulan lepas ade Pureen warehouse sale dekat PJ and Maternity and Children Expo dekat Midvalley.. actually this is my first time pergi expo anak2 nih.. and im sooo excited..

at Pureen Warehouse Sale
ni aku jumpa kawan aku asya dekat sana.. coz dia tengah berbisness kat sana.. so aku kidnap dia sekejap teman aku cari barang.. actually aku sampai sana dah 5.30pm.. pkl 6pm dah nak tutup kedai.. sib baik sempat shopping secara express.. sempat laa rembat a few things

tengok mummy yang dah makin berisi.. rembat rembat baru filter kemudian.. hahhaa
ni jelah yang aku beli dekat pureen sale sebab dah lewat barang pun dah tak banyak.. tapi ok lah save untuk sopping dekat mid valley nanti..

at Maternity and Children Expo
ni lagilah, aku ingat ambik2 barang then pegi bayar at 1 counter.. so aku tak prepare laa cash yang banyak..
maklumlaa first time.. first round beli je laa ape yang cukup ngan cash on hand.. tak semua booth provide credit card payment..dah habis cash rasa macam xcukup nih nak beli lagiii..last2 pegi gak cucuk duit then naik balik..one whole day dok kat dalam tu tak rasa penat pun..sebab seronok en hubby ade sekali teman sambil survey barang baby..
takdelaa banyak sangat ini aje yang mampu dirembat.. hahha rambang mata sangat.. rasa nak rembat semua benda.. tp sib baik en hubby control..
 comel plak carters bodysuits ni..beli laa satu pek rm45.. ni aku tak tahu harga dekat luar berapa..
 ni yang dicari2 selama ini nursing pillow.. aku rembat bumble bee punya.. harga dekat luar rm89.90 dekat expo aku dapat rm42.. berbaloi kan.. 
blanket baby tu dekat JJ rm 26++ dekat expo rm19.. :)
bantal newborn tu rm8 and tak tahu harga pasaran..
Pegi Autumnz booth ni banyak aku nak beli tapi xcukup cash... sempat rembat yang ni je 3 helai.. kain pun kualiti ok tebal..harga pun ok..
online shopping harga dia rm39.90 dekat expo rm26 jer..

booth mamypoko paling panjang Q.. dari rm40++ jadi rm26++
tapi bile pegi giant mamy poko sale rm27++ agaknye memang tengah sale kot

ni plak aku beli 2 feeding bottle untuk baby.. MAM anti-colic and tommee tippee anti colic..
tapi anti colic ni kena jaga botol dia betul2.. oklah untuk akuguna .. tapi sape2 yang nak tolong prepare susu ke nanti sure bermasalah.especially mak aku.. hahha
price pun not bad kan (tengok kat gambar)... yang MAM tu lupa plak harga dia tapi  aku dapat 20++ laa...
saje beli botol lain2 sebab ak tengok baby suka botol mana..
tapi plan nyer aku nak fully bf..

ok nanti bulan 1 ade mom and kid expo plak dekat PWTC...
aku nak beli ape lom cukup lagi.. banyak lagi nih.. time tu aku dah 7 months :)

0 Comments:

Post a Comment