Monday, December 10, 2012

Brown Spot at 25 weeks Pregnancy

hari jumaat lepas aku pergi ofis macam biasa.. but i was shocked by blood stain brown spot..

aku yang first timer ni pun mula laa rasa sangat worried..siap ternangis dekat ofis.. huhuhu
macam2 terpikir kat kepala otak aku nih.. tanda2 baby nak keluar ke? tapi aku baru masuk 6 months..
aku terus balik umah singgah umah dulu pergi PMC dengan hubby.. nasib baiklaa en hubby ade dekat rumah.. sampai sana tengahari takde orang terus jumpa Dr Ratna..
Gynea aku cakap takde ape2 cuma banyakkan berehat..  dia tanya aku darah sikit ke banyak.. aku cakap laa sikit sebab ingat dah stop..
sampai hari ahad darah still ade lagi..  so aku pegi sekali lagi jumpa gynea tapi kali ni aku pergi pusrawi kota damansara sebab gynea aku kat PMC cuti hari ahad.. sambl tu boleh survey situation dekat Pusrawi..
Doc aku cakap uri aku melebar ke bawah. tapi dah beransur2 naik dah.. cuma tinggal hujung hujung je kot dekat bawah.. so dia cakap insyaallah lepas ni akan ok... fuuh lega.. doc aku kasi lagi mc 2 hari.. hehehe
so rehat je lah kat rumah.. 
aku ade google gak pasal uri kat bawah nih.. diorang panggil Placenta Previa..normal kalau awal2 pregnancy sebab nanti dia akan naik balik bile dah besar.. cuma kalau tak naik jugak kena laa c-ser..
pasal blood spot tu normal kalau first trimester, tapi kalau 2nd and 3rd trimester tu better pergi jumpa gynea.. sebab abnormal.. takut ade masalah dekat mumy and baby..
ape ape pun just doakan me and baby sehat and lahir ikut due date..

0 Comments:

Post a Comment