Sunday, October 12, 2008

weekends in syawal

friday nite me and yan had invited nini n linda keria n ajie have some taste of our cook... i cooked spagheti aglio e olio...yan cooked mee goreng....
at first nak kasi yan msk dulu....sekali blender yg nini kasi pinjam jammed... nak blend cili kering...tiba2 blender berasap....next time jgn beli blender xde cop sirim...hahaha
Then yan siap import blender dr mak nini plak...besar lg...puas yan membelender akhirnye berjaya... sementara tu aku msk dulu laa spegheti kegemaranku....
n good thing is there olls semua suka...yan lak ngan first try mee goreng pedas ala2 masakan bondanyer...

mmm first try cm ade something missing...but its ok rasanye ok lg...tp pedasnyer... lepas makan2 aku asik ke toilet jer....

spagethi aglio e olio ku...dont judge a book by its cover

Besok tu ade lg balance bahan2 nak masak...suh aku abiskan laaa msk spageti...yan sambal cili still ade so dia pun wat ayam goreng msk merah n mee goreng....
2nd try mee goreng yan....kali nih menjadi...congret yan...ayam goreng pun sodappp....

mlm aku rush pg umah Lai...firstly aku ingat nk tolong safry msk mlm nih...sekali bukan.. ahad bangun pagi...pegi amik yayah dulu kt shah alam....1 jam perjalanan dr puchong ke shah alam....lai telah membawa aku ke jln sesat....dh berkali2 pg umah yayah pun still lupa...she's worse than me xingat jalan...hahaha
sampai umah safry pkl 11....sekali semua dh siap..so we just going home..tido sat br laaa bersiap g open houz safry....rumah dia kt puchong perdana...kwsan kampung..tetiba ade rumah teres.. ramai gk laaa yg safry invite...
menu nasi ayam yg best,meehun sup,rendang,lemang....

dak semesdian yg dtg...
aku,lai,yayah,kema,jughi,angah n tunangnye,shapiq,bear,ruzbot,fazry,sharoo....

Then balik tu aku teman ell pg OU....mmm nampak mood dia cm kurang ceria sikit....
she got few problems yg dia pendam dr aku....tul tak elll....aku nih kan psycatric.... Si ell cari memory lane utk adik dia yg nak konvo dr MRSM....waaa siap demand nak bear graduation dr memory lane....hahaha then shopping2......after then kitorg makan sushi kt SAKAE SUSHI....oklaaa not bad....nak pg SUSHI KING nmpk dianye sushi dh kurang.... tp aku ngan ell mkn berdua just 6 plates jer....en JAi....perut kitorg kecik sikit dr perut ko....

Lai n tunangnye azrul
aku n yayah
jughi makan dgn laparnye
pose lagi...
tuan rumah safry n wifenyer
nih yang tinggal..yang lain dh balik dulu..xsempat bergambar

8 Comments:

  1. Anonymous said...
    hehe my commengts :

    ~ ur spagehtti olio... was superb !!!!
    ~ my mee goreng hampir fail but I know from u guys' face that's not really ok haha.

    ~ the second trial was better (that also can be seen from ur face haha) and what make me more happy is my pengkritik tetap was happy with mee goreng n ayam sambal. haha

    ~ moral of the story, dont buy barangan eletrik without SIRIM cop

    ~ spend duit utk beli brg dapur next month :)

    -YAN-
    LynnDa @ PeNg said...
    yeah pasnih...yan mesti makin rajin masak...kan dh nak kawen...
    xper aku volunteer jadi pengkritik...
    leh mkn free...hahaha
    Juliet said...
    hahaha..

    alahai yan.. u mcm tatau jea.. peng nie walau mcm mana skali kritikan dia.. dia tetap akan menghabiskan makanan itu. ahaks!

    waa.. x berpeluang i nak merasa spegheti olio u.. mlm tue ade hal la.. tak dpt dtg. huhu.

    btw, mane ade aku buat muke penuh masalah. aku ok jea la. cume a bit upset dengan pool yg langsung tak menghargai aku :'(

    org lain pun celebrate bday ngn kwn tp takde la sampai lupe kat gf.
    Anonymous said...
    amboi2 volunteer nk jadik pengkritik ye... leh2 kene tgg mood masak I smp huahua.

    x per Ell utk cheer up, request la peng masak kan spaghetti khas utk ko. mesti ko smile ear to ear lps tuh. haha jgn sedih2 k

    -YAN-
    Ruby League... said...
    ooo... linda wat open house tak ajak! cis... lepas ni belanja aku makan sushi! hehehehehe
    LynnDa @ PeNg said...
    eh bukan open houz...still close houz...cuma jemput beberapa org kwn jer...
    Anonymous said...
    peng, letak la resipi spaghetti olio tu. nak try la :)
    LynnDa @ PeNg said...
    alamak ade org request spaghety olio...ok nanti i letak k...

Post a Comment