Thursday, March 5, 2009

asking for ur opinion..

im still having dilema...sama ada nak join gym or mkn herba life.
skrg gym sebelah ofis aku nih dia ade wat promosi rm277.50 for a year...
tapi aku cm xde kwn cm xbest jer....

tp persoalan aku skrg boleh ker aku kurus dgn workout at gym....???
nih feedback yang aku dpt...
-iqbal - mahal...kwn dia join xkurus2 pun....membazir jer...
-jai - kurus laa skit2...tp bagus laa untuk kekalkan kecergasan...
-ell - haaa...aku sokong..ko dah semakin mok mok
-jana - good...good...aku tgk ko pun dh semakin montok....hahaha
-nurul - ok laa tuh..bukan senang nak join gym rm277 setahun....

If aku mkn herba life untuk sebulan jer boleh kurus tak??
sebab tuh je budget yang aku ade...below rm300...

-kak ken- dia susah jgk nak turun berat...tp 1 week mesti turun 1cm...ukuran pinggang dia....
-kak sarina - dah turun 4 kg sebulan..

Or Jogging sendiri petang2 after work..tapi xde laaa hari2...skrg kerja byk...so sometimes jer boleh laaa...tp duit xyah kuar...hehe

tp aku nih lemak tepu....senang ke nak turun...sedangkan dulu aku jogging hari2 selama sebulan...turun 1kg jer...

huhu...nak join mana satu nih??
1.Gym -rm277 setahun
2.Herba life - rm250 sebulan
3.Jogging sometimes - FOC

tolong bg pendapat...

3 Comments:

  1. Unknown said...
    Hi Linda,

    I'm just sharing my experience with both of the method that you ask.

    1. Gym - bagus sbb you can get profesional advise exercise macamana yang diperlukan untuk mengurangkan berat badan. Disamping itu you can get friend yg sama2 nak kuruskan badan - itu satu semangat dan motivasi nak berjaya.

    2. Herbalife - bagus jugak sbb you akan rasa kenyang. So that you tak makan makanan yang akan menambahkan berat badan you.

    So secara keseluruhannya, nak kuruskan badan ni jawapannya adalah DISIPLIN diri. Jgn taksud nak kuruskan badan dalam masa yg singkat. take 15 min each day pun dah cukup untuk sit-up disamping memperbanyakkan makan sayuran & buah2an.
    Juliet said...
    Wahai Kawanku Linda Mok Mok yg Comel,

    Ini pendapat aku yang tak seberapa:-

    1) GYM - Harga yang ditawarkan sangat berpatutan. TAPI..!!! Harus diingat, mula-mula memang kita berhati waja, semangat tinggi, dalam kepala dah set nak pegi gym hari-hari, nak workout, nak amik course itu ini nak kuruskan bdn yada yada yada....tapi..!! itu hanya bertahan utk 1-2 bulan jew. Ngehehehe. After that, ko akan mula jadi MALAS. Betul la org ckp, semangat tinggi utk ke gym tu tak lama. Sebab ko akan jd malas, bosan + bila banyak kerja, ko dah penat nak ke gym. Trust me. But, itu aku la. Aku dah lebih 5 bulan tak pegi California Fitness tu. See? Pembaziran yang sangat disukai!! Hahahaha.. Memula aku semangat gila, nak hired personal trainer la, nak pegi gym everyday after office hour la yadayada.. alih2..sengal.. takde pun!! Huu..!! Tapi lain orang lain pemikiran. Cuma, aku mengulang semula apa orang cakap. Dan akhirnya terbukti, kata-kata mereka benar belaka. Hu!! Fikir-fikirkan lah yerrr... Nak turun berat badan g gym takde la cpt or banyak mana, but at least it keeps you FIT. Tue yang penting!! :)

    2) Minuman nie. Aku memula tak percaya kalau ade magic food yang boleh buat orang kurus. Tapi bila ku lihat sendiri member Diana amalkan, dan sangat la terbukti keberkesanannya, aku percaya gak lah. Gemok tu beb. tup2 jadi slimmm river!! Pergh... Why not u give a try first. Jangan la sebulan. Sebulan belom tentu ade effect. Ko g gym 3 bulan belom tentu kurus beb. Unless ko mkn nasi time tghari & malam jgn amik nasi. Konpem kurus within 3 months ^_^ buktinya, adik aku sendiri.

    3) Jogging? Yes, FOC. But then jogging nie pon setakat berlari je kan. Berbulan2 jgk laa nak nampak output nya. Hehehehe.. Ini kategori LOW budget. Tapi bagus sebab tahun nie ekonomi meleset :) Baik duit2 itu disimpan dalam bank. Ekekeke..

    Kesimpulan, up to u lah. Yang ku tahu, walaupun kamu nampak sedikit mok mok, tapi kamu tetap CUN & COMEL ^_^ jangan risau,okehh?? Lelaki nak perempuan mok-mok, baru puas hug XOXO mmmuuaaahhhh...!!~
    LynnDa @ PeNg said...
    Thanks for the comments

    Zai - betul tuh kalu nak kurus actually kena berdisiplin....
    uhh tp i cannot stop taking food...asyik2 terfikir mknnan jer dlm otak...kalu xtrn mkn sehari tak senang nak duduk...

    Ell - aku actually dah lama practice mkn tgh hari then mlm xmkn nasi....
    tp aku tgk hasilnyer sama jer...
    memang lemak aku tepu laa...

    Tapi aku dh sign up k gym tuh...hopefully aku dpt laaa bring back my bellie to normal...hahaha

Post a Comment