Wednesday, March 11, 2009

work out lagi...

sakit tangan aku....
yang nih kena balancd kt punggung...

semalam pegi gym lagi....aku attend kelas YOGALATES..
aku suka kelas nih....dia fokus at abdomen....itu yg aku cari...
actually yogalates nih aku pernah buat....sebijik cm dlm majalah....
and pergerakan dia byk bermain dgn pernafasan....
and posture yg atas nih plg susah aku nak wat...

Then after YOGALATES ade kelas YOGA...
tp aku malas nak join....aku g exercise ngan facilities yg ade...
owh sgt excited aku pada minggu pertama nih....hahaha
xper laaa...next week dh start bz sket....so may b jrg pagi...

aku tgk trainer dia...bdn sgt melattop....
best nyer dpt bdn cm dia...may be kalu aku wat hari2 pun yogalates...3 tahun br dpt cmtuh kot...haha

kajian aku -

Majlis Fatwa Kebangsaan hari ini mengharamkan umat Islam daripada melakukan senaman yoga secara sistematik kerana boleh memesongkan akidah.

Pengerusinya, Prof Datuk Dr Abdul Shukor Husin, berkata senaman yoga yang sistematik mengandungi tiga perkara iaitu amalan fizikal, unsur keagamaan, mentera dan pemujaan yang jelas bertentangan dengan syariat Islam

P/S - so aku cuma stretching shaja untuk kempis kan perut and bukan yoga sistematik....niat kena betul...AMIINN...

1 Comment:

  1. Ruby League... said...
    nak tgk perut... heheheh!

Post a Comment