Monday, August 10, 2009

The Mist - pengalaman pahit

lepas jer wedd mila...pkl 9 aku gerak dr rumah...
tapi i need to fetch kawan asya dekat Balakong,seri kembangan dulu...
then baru balik...singgah makan lu kt Kelana Jaya...by the Tasek bank..
then 11.30 br balik...aku sangat mengantuk..tuh pun mata asik lelap2 jer...

then aku gilir laa ngan asya...singgah cheneh dulu hantar asya..
syasya nih plak leh lupa jln blk umah dia....adeeehh
then aku lalu jln tepi2 pokok kelapa sawit...gile gelap...
dengan jerebu mlm tuh...memang gelap sib baik berdua...
time tuh dh pkl 4.30 pg...
then dh dh sampai umah asya...dia describe jln nk blk...
aku ingat terus msk jln besar...so aku ngan berani blk sorg2 4.30 pg...
aku terus jer jln yg dikelilingi pokok kelapa sawit...
scary sioottt...dh laa aku bwk gelas...kt blkg bunyi gelas berlaga2..
ngan jerebu tebal...aku call asya sbb cm slh jln jer..
aduuhh time nih plak line telephone xde...argghhh!!!
then dpt call..asya suh u turn sbb dia tkt aku terus sampai kuala terengganu...

then aku nmpk sign board cukai...masuk jln tuh...tp jln agak kecik...aku masuk dlm lg....mak aih jln td aku ckp takut...
jalan kecik nih lagi takut....grrrr!!! ngan line jalan xde...jerebu makin tebal...kalau aku psg lampu tinggi...aku xnmpk penghujung jln..
nmpk putih jer..cuak gk aku...tkt2 mende lain terbg depan aku...
ngan xde rumah org nyer...mmg gelap gumpita...1 kereta pun xde lalu...
aaaaaaaaaahhh!!tlg...dah agak jauh xde jumpa penghujung...
call asya lg..dia suh u turn..ngan jln sempit aku u turn berhati2 supaya xmasuk longkang..kalau x mampus aku terpereangkap kt situ...
cm citer hantu kan... nk u turn tuh bkn main jauh...
jln xnmpk...sikit ag nk terbabas...adduuhh
dlm 7 minit drive aku sampai jln besar...tunggu laa asya dtg kt situ
huhuhu nite mare....serik dh g cheneh...

ade plak bdk cina 2 org ketuk tingkap aku...

apek:amoi u masuk dlm sana ade nmpk petrol pam terdekat...
aku: haaa xde laa...i tak tahu i pun sesat... (muka cuak)
apek: mm u boleh hantar i pg beli minyak tak??
aku:haahh!!!mmmm nanti laa u tunggu kawan i sampai...(gile ape..aku sorg2 pastu lalu dlm gelap...cuak gak aku nih..kang dia wat ape2 kt aku)
apek: nanti i kasi u isi setengah tank...or tak pun u kasi i myk sikit
aku: oh i punye minyak pun tinggal 2 bar...sorrii

seb baik asya n abah dia sampai...so dia hntr aku n bwk apek tuh pg beli minyak kt main road...tp aku lalu sampai laaa jln yg kecik yg nak ke cukai td...Jalan Mat Lagam..tp sbb ade org lead xtakut sgt...
tp giler jauhhh weh....

sampai jln besar br aku dh berani drive ke umah aku..tuh pun kabus byk gak...aku pelik gk nape jerebu teruk sgt....tp aku selamat sampai..alhamdulillah...

nih gambar jerebu waktu pagi...
cuba imagine kul 5 pg ngan keadaan gelap...lagi worst...

kul 7.30pg kt umah aku
xnampak langsung 200meter dihadapan..
nih pukul 8pagi
sempat pg pantai...nih dh petang
asya yg excited jumpa pantai
waahhh poyo g pantai pakai baju kurung...cm makcik2
opppsss sorii sesat...peneman aku dlm perjalanan...

3 Comments:

  1. angahirmi said...
    kamu sungguh tidak adil.
    pulang ke kemaman tanpa memberikan sepatah dua kata kepadaku.
    sampai hatiiiiii!!!!!!!
    LynnDa @ PeNg said...
    sori laa fimi..
    aku n asya blk pun xsampai 24hours kt umah...
    aku blk sbb ade hal sikit...
    next time yerk darling...
    Mrs Fazli said...
    gile tkut peng..ko cite..berani tul ko sorang2 hehe

Post a Comment