Tuesday, October 27, 2009

Errr Bengang...

at last setelah 2 minggu kitorang tunggu the arrival of our cupboard..
akhirnye sampai jugak...mmm tahu dari mane??
dari TESCO depan umah aku tuh (mutiara damansara)... mcm laaa jauh sgt...
nntah laa next time kalau nk beli brg2 yg perlu delivery jgn beli skt TESCO lagi...
hari tu ckp nk hntr last week.. aku call then dia ckp.."xde org nak keje jadi driver.so lmbt sikit laa hntr".. boleh taaaakkk ckp mcm tuh dkt customer..ikut kan hati aku rasa nak call HOT.FM jer mengadu pasal tesco nih..then suh dia repeat byk kali..servis lembab..
then masa nak purchase cupboard aku tuh bukan main *lembap lagi (eh chop aku confuse nak eja lembap or lembab..hehehe) ..
masa nk beli aku deal ngan s/visor nih.. lembap jugak.. dia p pass kt staff sorg ag...
lagi laa lembap.. lenggang lenggok... lepas kasi form tinggal kitorang..pas tuh nk cr dia bkn senang.. kalau nk tinggal pun..explain laaa detail2 ape yg kitorang perlu buat after fill in the form tuh... Then aku nmpk dia tgh jalan lenggang lenggok..xtahu watpe,xnmpk pun ade keje lain ke.. kalau cun tuh xper laaa..
pastu yg jaga kaunter belakang tuh pulak... sebuk nak posing je ngan kamera fon br dia... layan laa customer depan ko nih dulu.. ngong...
tp dia aku xkesah sgt laa..sbb aku kena settle ngan kakak yg 'lemah lembut' tuh dulu..

Then hari jumaat sampai laa jugak ke rumah aku...
so operasi memasang plak..sbb TESCO xbuat pemasangan...so terpaksa laa pasang sendiri.. so aku mintak laa tolong si tuyek..
sib baik dia beli drill letrik..so senang je laaa... tp masa first time psg almari aku...3.30pg br siap.. sbb pause sekejap si tuyek jumpa kwn dia.. yg linda mat desa nyer cupboard pasang hari ahad..
sebab dh expert kan.. so amik masa 2 jam jer nk settle...

Hari Sabtu kitorang pg open houz umah yan... nih dia cakap Deepaji..
Deepavali + Raya Haji... syawal kan dh abis...
xde gmbr laa lupa nk snap pics... Linda keria pun dh sarat aku nmpk.. si Ninie bawak Emir anak dia...comel..tidoo je keje..
si Yan xlama lagi ade laa rezeki...
aku jugak xtahu cmne masa depan aku nih...its ok life must go on..
ade hikmah disebalik kejadian...hehhe

Then ahad aku pg Car Boot Sale kt shah alam ngan linda...
bangun awal giler..sbb nnt panas..aku just nk introduce kt linda jer..
syok pulak tgk dia excited shopping..aku hanya mampu memandang.. gaji lom masuk...tp smpt laa aku smbar 3-4 barang...
tergoda laa... next month im targeting crocs Malindi turqoise..
linda beli 1 olivia hari tuh..rm45 jer... yg nih memang sebijik mcm kt butik..
yg korang jumpa rm20 tuh of course laa imitation kan...design pun xkemas.. n sedikit keras.. aku pun xnak..
kalau imitation class A aku leh consider lagi coz nmpk kemas n comfort..

weekend hr tuh byk spend masa kt umah jer.. kemas bilik aku yg bersepah ngan baju.. maklum laa br tukar almari...hehehe lagi pun gaji lom masuk maaa...

0 Comments:

Post a Comment