Saturday, January 16, 2010

gaya hidup sehat rakyat Malaysia

As i promise with dia..Saturday morning i plan nak pegi shopping ngan dia kat Taman TTDI..
pukul 7.30pg janji nyer.. tp sampai almost 8am dah...
tp ok laa sbb pagi tu matahari lambat keluar...
konon laa nak jogging, tp jalan jer keliling taman tuh.. 100m jer kitorang lari..
yang lain berjalan je...hahahha
almost 2 round jugak laa jalan... berpeluh gak laaa..pas penat berjalan..rehat sambil makan tau foo far jap.. famous tau foo far kt sini..sebab dia hidang panas2... nyam2..
pastu g mamak makan lagi..sia-sia je jogging..

Aku balik tgk jana terbungkang atas katil aku.. ooo lupa nak story, sebenarnyer dia nih dtg umah aku tumpang tidoq..ade hal yg perlu di uruskan di KL...
lg pun dh lama xjumpa dia... sekarang si Janne nih dh jadi teacher kat Sabak Bernam..
memang terbenam laa dia kt sana... hahaha xpe teacher.. ok laa dok sana leh save ape...
cepat sket leh kawen jane kan..??
that afternoon kitorang plan nk kuar laa plus lunch... tup2 dh nak kuar terlupa kunci kereta kunci bilik semua yang aku tinggal dlm bilik aku yg berkunci... hua hua hua...
jenuh gak laa aku jadi mcguyver... berpeluh2 aku..abis mekap 1 inci aku..
last2 amik tukul ketuk je tombol sampai terbukak...abis citer...

after lunch kt ani sup utara kitorang jalan2 kt The Curve...
pastu aku ajak jane mkn meatball dekat ikea... this is for my first time nk rasa mkn meatball..
ok jugak laa..aku suka kuah dia yummmeyyyy....
tp aku pelik nape ade blueberry jam?? nk mkn ngan ape?? xreti laaa...
kenapa aku baru rasa? sebab aku ingat meatball nih rasa mcm bakso... rasa lembu terlebih..
sbb tuh aku tak pernah nak mencuba...rupenye rasa dia lain sekali...
itu je laa aktiviti hari Sabtu... tentang tajuk tuh actually aku tak tahu nak letak tajuk yang bersesuai an.. so terima je laaa...
ok see more pic in my facebook...
tetiba sampai kt jepun...
Janne stay the same... gediks tetap ade...
teacher Jana kelihatan matang sekali..
after kenyang..
mmm sedap... nanti leh cuba lagi...

5 Comments:

  1. Unknown said...
    ye..
    chekgu tu kelihatan amat matang skali..
    kasi no tepon dia..
    =P

    ops!!
    LynnDa @ PeNg said...
    eh mane buleh repot kan wifey dia kang...
    Unknown said...
    oohh.. aku tengah membaca sekarang.. :P
    wannan said...
    takde maknanya ko diet peng oii!!!
    LynnDa @ PeNg said...
    eh siyes berhasil tau... aku br diet nasi seminggu...aku dh lost 1.5kg or 2 kg.. nanti aku buat timbang betull2 nk tgk brp kg aku lost...

Post a Comment