Friday, January 22, 2010

im on diet,strictly no rice

very shocked when i found out my weight gain another 2 kg...
i calculate my BMI ooo gosshhh 25.1...
ini sudah lebih..i already entered overweight zone...
aarrghhh xboleh terima kenyataan nih... this is not really happen... but its real..
start from now i must do something so that i can be in the comfort zone..

sape nak kira BMI nih formula dia...

BMI=berat(kg)/tingi*tinggi (m)

Trainer aku ckp untuk kurus not just only go to gym.. becoz gym only help burned
20% of ur fat... another 80% is from ur food...
so better control ur food... mm my plan is i want to try to avoid rice..
mmm may be within a month if i can tahan.. boleh ke nih...
must..must... so until now i already diet 3 days from rice..

last day i timbang dah turun 1 kg... owwhhh suke nyer...
so malam i just minum susu or roti or biskut+honey...
my target is another 5kg to loose... byk nye lagi weeehh...
its ok... slow ly.. tp aku tak diet tau... aku just diet nasi jerk..
bende2 lain aku still makan... ihiks..

aku rasa aku naik mendadak nih coz aku dh start masak kt umah kot...
sebelum nih mkn kt luar aku jarang order nasi malam2...
kalau kt umah nasi je laa... aku mesti berenti... huhuhu cmne laa nanti aku dh kawen..
mesti la hari2 kena masak nasi untuk hubby... aku pun turut sama membesar bagai johan laaa...
huhuu

3 Comments:

  1. sayahappyslalu said...
    kalau dah kahwin, bila masak untuk hubby, masakkan makanan his favourite.. tapi, bukan favourite mu.. mesti mu kurang makan, biar dia yang lebih makan.. hihi.. bg aku cara tu berkesan.. sbb aku ni makan memilih, kan.. :P
    Unknown said...
    hehe.. iyeee lynda,, aku dah makin membesar dah ni.. hari2 makan malam.. nasik kekadang tapi makan bergoreng2 plak la..huhu.. oleh itu.. bile dah kawen.. jangan makan malam2 cam aku.. aku terpakse masak malam sebab nak bagi husband makan.. ;P
    Unknown said...
    aini:
    cet!!
    alasan..
    kita yang dok sebuk nak temankan dia makan..
    kalu tak malam kang bising2..
    lapar laa..
    kebulur laa..

    ha ha ha..

    lynnda:
    gumuk!!
    =P

Post a Comment