Thursday, January 7, 2010

uptownance

balik keje aku dah janji ngan dyan nak pegi gym sama2...
so aku dh sampai dulu buat exercise kat trademill dlm 15minit.. dyan baru sampai...
dah lama sgt dah aku x buat weight exercise nih..
selalunyer pegi kelas aerobik n menari jer..
patut laa badan xturun2...
lepas makan aku lepak jap makan2 kt fathima ngan Dyan...
lepak2 sambil borak2 kosong...sampai laa Fathima nk tutup dh...
Then aku singgah bank jap kt TTDI... triitt triiitt.. oh aku dpt msg dr abg janggut..."Kat Mane?"
nih mesti kes nk ajak aku dinner.. kul 9.45pm dh malam tuh..mamat nih suke sgt ajak aku mkn lewat mlm..
hisshhh so sbb dh selalu x dpt teman dia mkn... aku pun luangkan laa masa sbb kt umah pun xde org..
Abg Janggut mengidam nk makan roti bakar kt Kemaman Kopitiam,Uptown...
tp malangnyer kedai tuh tutup.. so dia pun beralih pada PAPARICH,uptown..
ok jugak kan...aku pun xpernah masuk ag kt paparich tuh...
aku masuk jer... mak aih penuh..sib baik ade meja kecik2 yg kosong..
happening gk tempat nih... view pun menarik kt dalam tuh...
menu pun sampai..the price quite pricey compared to Old Town White Coffee...but the menu got variety of food..
tp xde laaa mahal sgt...average laaa...
disebabkan aku sudah makan ngan Dyan sblm tuh..so aku decide nk makan ringan2 je laa..
abg janggut ckp soya+bebola ade inti kacang best... so aku order laaa... ngan milo dinosour...
abg janggut mkn roti bakar yg di idamkan tuh...
menu sampai aku rasa laaa bebola2 + soya tuh.. ok jugak sedap.. aku lucky laa dpt 3 types of bean..
red bean,black bean,grownnuts kot yg 1 ag... abg janggut dpt semua blackbean..hehhee
aku dh kenyang2 pun still songlap(curi) yang abg janggut punye roti bakar.. hehehe
then dia order lagi nasi lemak... fuuhh rendang drumstick dia membuatkan aku nk jadi rakus cm upin n ipin jer..
tp sabar2.. aku colek laa sikit drumstick tuh..hehehe
next time leh laa aku cuba lagi kt tmpt nih..
Abg Janggut nih kalau jumpa aku jer..mesti dia citer pasal makanan...
sbb aku suke jugak jalan2 cari makan... so dia pun sama.. leh laa sharing2 tmpt menarik..
aku kalau xde org bawak..xde nyer aku merasa tmpt2 baru...
tp best laaa Abg Janggut nih... kalau dia nk banjer.. dia mmg betul2 banjer laaa... mkn puas2...
tp semalam xde laaa..aku byr sendiri..segan plak dia selalu banjer jer... hehehe
nih roasted bread with kaya+butter...yum yum meltz in ur mouth...roti tuh lembut tau...
ini laaa soya n bebola berinti kacang...

nasi lemak pun abg janggut ckp sedap..
*
*
Then dlm keter dia aku nmpk laa roadtax yg dia baru renew...
dia ckp pelik org yg jadi ejen insurans tuh suruh dia renew 6 bulan je...
aku pun xpernah tahu plak ade roadtax 6 bulan... rules baru ker??
RM35.. kalau rule baru x ke bongek... menyusahkan org je nk g renew berkali2 pastu nk tempek kt cermin keter tuh...
ade tuh yg malas nk tanggal..sampai berderet dah roadtax dia..xtahu mane 1 yg current...
nih kalau dh setahun 2 kali renew..leh penuh laa kot cermin kereta dia...
abg janggut dgr ejen tuh ckp ape ntah.. kalau renew setahun insurans x cover... ke ape ntah..dia pun xbrp dengar...
see.. baru renew kelmarin...6/7/10 dh tak valid dah...

6 Comments:

  1. Unknown said...
    sape abg janggut tuh ek???
    haha
    sayahappyslalu said...
    sedaplah makan kat PappaRich.. baru makan skali kat situ.. nak pergi lagi.. nak try macam2 desert kat situ..
    Anonymous said...
    pApA EddiE wrote:Peng...abg janggut????nampak tangan jer..maner jangutnyerrrr?????..Time is running Out..dont forget yaaa,,,,
    LynnDa @ PeNg said...
    eddie... ape nih abang janggut is my fren laaa..dia xmau muka nyer dipaprkan.. nanti jadi kontroversi...
    hahahha
    wannan said...
    siot! ehem.... weh! malam tu aku lupa dowh.. patut minum soya cincau with gula melaka!!! adoiyai.. apsal tak ingattt!!!
    LynnDa @ PeNg said...
    wannan laaa sgt nama tuh..girlish gitu nama u..hahaha
    xper jgn kempunan... kesian bb dlm perut tuh..nnt kiter g mkn situ ag... hehehehe

Post a Comment