Thursday, February 11, 2010

perihal makan

mari kiter cerita pasal makan.. dalam minggu nih aku asyik makan jer..
heeyy cmne laa nak diet.. tapi dah ramai orang tegur aku nih membulat sekarang..
hua hua hua.. metabolisme aku dah menurun nih..
camne nk tingkat kan pencairan lemak aku..huhuhuhu
dulu berat badan aku tak pernah pun mencecah angka xxkg..
sekarang dah cecah dah... BMI aku pun dah terlajak sikit ke zon pink...
camne nih.. aku dah cuba kurangkan pengambilan nasi..
tapi time waktu makan aku tetap makan...
gambar bawah nih aku lepak dekat Teh Tarik Corner ngan mak aku kat IOI new Wing hari Sabtu minggu lepas..
sebelah je GSC..xramai orang..orang tak berani masuk kot..
tempat ni memang best untuk ambik angin petang...ade smooking area yang mengadap Tasek..
sangat mendamaikan..tp hari tu i choose to sit inside sebab cuaca kt luar sgt panas...
aku pekena cucur udang+roti bakar+teh tarik yg gelas besar.. RM2.20 je.. murah laa untuk size
cawan double...tak abis pun minum..


view dari teh tarik corner..nampak tasik belakang IOI..
aku makan sup ape ntah.. dyan makan asam laksa yang kurang sedap... pekat gile kuah...

Malam Sabtu tuh pegi lepak makan malam rumah Lai.. teman kawan aku nk tgk BB Lai..
tp meriah jugak dengan kehadiran Si Safry and wifey...aku just nak teman Ruzbot n Syapeq je...



oooo i suppose sit at the back...
shut up.. sebelum korang komen ape2.. positif site... rajin nyer minah nih cuci pinggan.nih masa

Then Ahad petang after pegi Car Boot Sale kat Shah Alam aku pegi lunch kt umah abang aku..
oh aku nak citer kt Car Boot Sale tuh...aku hanya berjalan 2 row kedai je dlm masa 2 jam..
ade a few rows lagi tak jalan... betapa besar nye tapak Pasar Tani nih.. tapi dh penat..
sambung balik citer makan... Abang aku sediakan lauk kampung+ayam kampung+budu...
fuuhh kena selera aku... kitorang nih memang selera kg betul...gulai ade tapi tak berusek pun..
bertambah2 nasi aku nih... org last bangun dari meja selepas 'meranggos' tulang ayam kampung..
Then malam lepak kat Old Town Kopitiam kat Puchong... saje je manghabiskan masa..
aku memang xlarat nak sumbat dah.. rasa makan dh cecah ulu hati..haahhaha

nih jerat yang dipasang oleh abg aku kt depan umah dia... pastu dia lepas balik...
sasarannya hanya tikus jalanan not a squirrel

Then hari2 yg lepas aku ade lepak ngan dyan dekat PappaRich lagi...
xde tempat lain ke? haaha...



Then Selasa baru nih lepak ngan Firmi kat Medan Selera Idaman.. kawan aku time sekolah Sains Dungun dulu..
minah nih memang tak berubah dari dulu... maintain cun jer..(oppss ade orang kembang baca statement nih)
Then semalam abang aku buat Open table kat Alissa Thai Cuisine..
memang pure thai.. menu dia pun semua nye dlm bahasa Thai... best2 mkn kt sini..
Tomyam Seafood dia semua benda dia cmpk kt dalm.. udang besar2...
tapi xsempat amik gmbr laa tomyam n ikan siakap lmbt sampai... so amik gmbr after abis je laaa..
tmpt dia area Puchong Perdana...cari laa dalam tenet yerk..hehehe


Nurin tengah meragam nak tgk gambar...


hasil nyer...
makan kt dTomyam, Damansara Perdana..malam Rabu...Nasi bubur+telur masin+bilis goreng.. nyam nyam

** Sorry entry nih agak bercelaru... sebab tetiba boss aku release awal sempena CNY.. kul 4 pm u...jangan jeles

1 Comment:

  1. Juliet said...
    Haa?

    Tikus jalanan?

    Itu tupai laaaa ..

    Uma aku pn pasang jerangkap . Pastu dapat tupai , kitorg bagi org bela. Ngeh ngeh ngeh~

Post a Comment