Monday, June 7, 2010

Musim kawen menjelma lagi

bile tiba time cuti sekolah jer..
berderet2 kenduri kawen nak kena pegi..
tp takde laa aku pegi semua.. yang mampu aku pergi ,aku pergi laa..
yang jauh tuh harap ampun laa saya ngak bisa drive jauh2 nih..
kalau ade hubby lain laaa..
so kalau pegi kenduri rakan2 nih..kena laa bawa hadiah.. 1 hal tuh..
asyik beli hadiah je bulan nih..kena cut cost shopping..

so weekend baru nih linda n tuyek kawen dekat kedah..
plan awal nyer memang aku dh arrange nak pg ngan saiful n yan..
sekali mamt tuh nak pg sana dengan boss dia daa.. ade meeting kt modenas..
terpaksa laa aku cancel priority 1..
tp ade 2nd priority plak ..kenduri Suraida n Nik Ja kat bentong..
2-2 skewlmet aku.. sorang pilot sorang architect.. memang padan laaa.. 2-2 sama cantik sama padan..

tp peristiwa nak ke bentong tuh banyak betul laaa...

1) aku plan nak pg ngan skelmet aku sorang ag.. sekali dia terpaksa cancel sebab dia kena outstation kt Johor..baru nak cancel.. tp ade org yg belas kat aku.. offer pegi ngan dia.. iaitu si Ikram.. penyelamat aku..so 1 kereta tuh ade ikram,ruzbot,aku n aziaton.. tp aku tunggu si ruzbot dekat tesco puchong tuh 1 jam..dah laa dlm kereta..panas giler.. kalau aku tahu dia lambat aku smpt pg shopping dulu..

2) pastu kitorang pun gerak..mm tp bile tengok map dlm kad kawen tuh..kitorang memang tak paham sangat..so aku call shuda.. dia ckp amik exit Bentong.. aku masuk sana..dah lepas pekan bentong lagi sikit nak sampai Raub.. kitorang macam musykil...
macam xde dalam map jer..try gps No Signal plak..
call shuda skali lagi... baru dia cakap rupa2 nyer dia dari pahang.. dia amik exit Bentong... kena laa kitorang U -Turn balik pegi ke arah karak..

3) Fuiihhh jalan dia memang mengalah kan jalan nak pegi ke cameron highland...
bak kata ikram..macam dah nak tercabut stereng dia dok pulas... hahaha
giler berliku2.. memang kalau aku pegi sorang2 tak sampai laa nampak nyer..

4) kitorang sampai lagi 5 minit nak pukul 4.. orang dah nak bungkus dah.. terlepas kitorang nak tengok sanding bawah pedang.. walhal masa otw tadi nampak bas AirForce.. dah agak dah diorg nak pegi kenduri angah..kalau ikut diorg sure tak sesat.. sampai2 jer terus pegi makan..perut dah lapar sangat2 dah..
air sirap dah tinggal sikit.. aku n mek ton nih dok tunggang balang tuh... ade akak nih sound.. 'Air dah habis..cepat tambah air..' 1 kampung leh dengar aku rasa suara kakak tuh..

5) orang takde..ape lagi kitorang guna peluang yang ade bergambar.. tambah2 lagi si Ikram tuh 1st time pegi kenduri kawan2... dah otw balik tak sabar2 nak bluetooth..
aku select semua gmbr terpilih.. then aku click yes n yes.. masa tuh ngah borak ngan mekton..
then aku tanya mekton dapat tak gambar tuh? dia ckp xde pun...
aku cek balik... 'ARRGGHH!!!! MANE GAMBAR TADI..' hua hua hua aku dah delete semua....
bengong nyer aku nih... dah masuk tong sampah laaa...
dah laaa byk gmbr dlm fon aku...
aku frust sangat sampai tertido dlm kereta..
tp yg paling frust si Ikram laa.. baru nak berbangga... hahaha
tp ade laa sekeping 2 dr hp diorg nih...


itu laa cerita nyer...sekian terima kasih... gmbr tengok kt fb laaa...

4 Comments:

  1. angahirmi said...
    hahaha...peng...peng...tu la, syok sgt borak smpai x sedar rupenye dh delete gmbr...hahaha btw, mu n ikram ade bunga2 cinta ke?? :D
    LynnDa @ PeNg said...
    kesian aku.. asyik jadi mangsa gossip jer... maklum laa single kan.. hahaha kalah artis..
    firmi NO COMMENT!!!
    jaja9 said...
    hehehehe...lawak arr cite mu peng...dugaan btol nak g kenduri angah ek...aku rasa mu yg plg happening sbb dalam ramai schoolmate kita mmg mu yg plg rajin g kenduri2 ..mu mmg bagusla peng....salute2...
    LynnDa @ PeNg said...
    itu la pasal..
    ade orang cakap. sape selalu pegi kenduri kawen nih lambat kawen..
    huhuu sedih nyer.. bile nak jumpa jodoh nih..
    pasnih kena kurangkan laa pg kenduri

Post a Comment