Tuesday, September 6, 2011

Hari Raya semua orang gembira ~~~

dah lama dah aku tak tulis blog ni...
sorry laa raya sakan tahun ni sampai x sempat nak bukak netbook...
broadband i di hijack so xpe laa skali skala rehat mata dari mengadap screen komputer..
as usual laa aku xdak kampung lain selain kampung panchor,telok kalong,kemaman,terengganu..
time balik kampung ni laa saat paling di nantikan.. bukan sebab ape... mood raya tu lain macam jer...
ye laa hidup perantauan bile balik kampung tu penuh sesak highway.. tak kira laa pantai timur ke,selatan ke,barat ke, utara ke...
semua penuh... KL lengang.. baru ku tahu org ramai kt KL ni sebenarnyer org dari kg...
berapa kerat je la org KL kan? tapi org KL yg kawen ngan org kg pun ramai... dah hari2 dok KL jer.. time raya diorg balik laa kg pasangan masing2..

aku seronok betul raya tahun ni sebab semua family berkumpul... semua 6 adik beradik aku ade laaa...
amik ko malam raya tu tak tahu dah nak terbongkang kat mana... penuh hall rumah aku... 
sedap jer dengar hall macam rumah mak aku ni besar je...aku as usual aku akan chop bantal busuk aku takut kena rembat..
bantal busuk aku ni biasa aku pakai kat kampung je.. bantal kekabu dengan kain perca..
susun2 dapat gak tido.. sib baik toto banyak... cuma selimut n bantal je x cukup...
aku selimut pakai kain batik je.. darurat kan.. 

happy laa mak aku sebab semua anak dia balik.. riuh rendah ngan suara anak cucu... tapi tetap nak berleter.. susah nak buang habit dia ni..
aku dah lali dah.. tapi kadang2 hangin jugak sebab mak aku ni jenis tak sabar.. kalau dia suh wat tu kena buat skrg jugak..
kalau tak buat dia majuk then buat sendiri... so aku xsampai hati laa wat mak aku majuk.. dosa... so ikut laa jugak walau dalam hati memberontak..
tapi sekejap je penuh umah kampung ni.. raya kedua semua dh nak balik.. tinggal aku n kak za jer..

tapi this year meriah betul raya kali ni... raya 1st and 2nd raya tu tak putus2 org dtg..sampai ke malam...
so kalau nak kuar time org takde cepat2 je kitorang kuar... hahahha
raya 1st mak aku masak nasi dagang.. nasi impit.. tapai pulut..ketupat palas..
raya ke-2 mak aku buat ape ek?lupa lak...tapi malam masak spagheti berbungkus2 sebab ramai yg datang...
siap tak cukup aku n malia laa pegi cari kedai nk beli spagheti...
raya ke-3 mak aku tak masak sebab nak pg KT.. raya ke-4 mak aku masak laksa penang.. keletung keletang kat dapur pagi buta.. tup tup dah siap..
tapi aku teringin nak makan rendang ayam laa... sebab trg xde rendang ayam.. rumah terbuka kawan2 nanti konpem dapat makan
ok laa bosan dah korang baca blog aku.. banyak sangat tulisan...
nak tengok lagi menarik and suasana sebenar kat kampung baca blog anak buah aku Blog Soulkeeper island Raya Part 1 ;Raya part 2,, sebab aku xde gambar...

0 Comments:

Post a Comment