Thursday, September 15, 2011

back to uni?

korang ade hati tak nak sambung master?

aku bukan takde hati tapi takut plak nak pasang komitmen study... kalau master nih komitmen dia lain macam sikit... tambah2 lagi buat part time sambil kerja... memang takde masa untuk sosial life aku lagi laa..
tapi itu bukan satu halangan.. nak seribu daya tak hendak seribu dalih kan... tapi aku belum ready lagi..
ofismate aku sekarang 3 orang nak sambung master tahun ni... yang sorang lagi dah graduate dah..
huhu bagus betul diorg nih... reason diorang sambung because they dont want to stuck working in IT field forever..
me?? huhu aku tak tahu laaa bidang mane lagi aku boleh pergi... nak jadi lecturer sekarang pun bukan senang...
semua nak tahap PHD... tapi sape yang dapat peluang jadi lecturer tu memang a very good opportunity laaa..
sebab bila dah lama kerja mcm aku nih... semua teringin nak jadi cikgu or lecturer.. siyesly bila tengok kawan2 yg jadi cekgu banyak betul free time dia.. buat aku jadi jeles jugak.. tapi memikirkan komitmen aku sekarang payah dah nak turning back... unless ade org sudi tanggung or settlekan komitmen aku dulu... hehe mimpi laa kan...

and msg ni di tuju kan buat someone...
rajin2 belajar yerk... gunakan waktu ni sebaiknyer.. jangan buat separuh jalan jer..
jangan cepat give up :) enjoy zaman belajar ni sebaik mungkin... beessstttt


tu laa masa muda2 dulu x nak apply... hahaha

0 Comments:

Post a Comment