Tuesday, December 13, 2011

Incident after Blood Donation

hari ni excited aku sebab nak donate blood.. morning i'm having heavy breakfast..

 ade mitos mengatakan donate blood ni nanti badan jadi gemuk.. yang ikut kefahaman aku.. orang jadi gemuk sebab bila otak dia  send signal kata badan dia lemah perlu makan banyak.. sebab tu kita pulun makan and jadi gemuk..
so lunch time aku pergi laa memanjat tangga tinggi untuk sampai ke tempat donation tu.. kenapa laa tinggi sangat tempat nak pergi nih.. belum ape2 aku dah pancit...
rehat jap sambil isi borang, test blood type, blood pressure, berat badan... ok semua in a good condition so aku layak untuk donate. 
syarat dia banyak jugak, penderma mesti bebas dari ubat ubatan, suntikan vaksin, dental treatment..
jom tengok gambar dua org jakun donate blood.. aku 2nd time tapi 6 tahun lepas dah.. hahaha
dee first timer excited dia..
 meh tengok cik dee donate blood... ooo saje pandang sini sebab tak nak tengok jarum dia yang besar.. alaa rasa dia macam kena gigit semut je..
 peace time ni muka happy jer.. siap boleh buat peace lagi..
 hah ni haa darah dee.. 450ml.. aku pun 450ml... banyaknyer dia ambik...
 ni kema plak posing suruh send gambar dekat husband dia... hahaha bangga laa tu.. ye laa orang nak lawan rekod husband dia yang donate blood 18 kali.. siap pesan suh aku jaga wife dia takut pengsan..
after donate we had been served with this makanan ringan ni nak bagi tambah tenaga... dapat sijil lagi tapi kena isi sendiri.. hahaha

and let me story what incident happen after donate blood.. lepas rest makan2 food yang dia provide tu.. aku pun turun laa tangga and menapak untuk balik ke ofis.. ok jer jalan sampai ofis.. sampai laa aku nak tunggu lif nak turun bawah.. oh by this time aku dah start dizzy dah.. aku macam boleh agak je aku nak pitam..
and tiba2 jer aku meluru ke lif depan aku dengan mata pejam (ni memang dah tak sedar)..
aku pun terlanggar dinding and aku dah melayang2 nasib baik si dee sambut aku.. terjelepuk dah aku kat lantai.. barang2 aku dah sepah dah kat lantai sambil mulut aku cakap aku ok aku ok.. padahal memang aku tak ok.. si dee plak linda ko sedar tak ko dah ade kat lantai ni.. baru aku perasan rupanyer aku dah bersimpuh kat lantai.. si dee roger laa kawan2 aku.. berlari diorang papah aku...
memang dah pucat giler muka aku diorang cakap... pergi surau aku tido jer.. memang dah serik dah aku nak derma darah.. tu laa darah manis nak derma jugak... hahaha

0 Comments:

Post a Comment