Monday, December 12, 2011

Mencari Tudung @ jalan TAR

mission mencari tudung for my engagement day.. mane lagi nak lebih senang and banyak pilihan..
jalan TAR laa... tu laa untung nye duduk KL. boleh la cari tudung kat jalan TAR.
tempat lain pun ade jugak sape cakap takde kan.. aku pun dengan selamber nyer pergi laa jalan TAR sorang2..
pegi awal pegi senang sikit. jalan tak sesak n parking pun senang. aku suka park building sebelah Semua House. rm4 per entry mane nak cari parkng murah ni kat KL..tapi sape cepat dia dapat laa.. kalau full aku mula la blur nak parking mane tpi banyak je parking cuma mahal sikit la..kalau datang pagi tu insyaallah ade.. tapi kalau malas pikir pasal parking naik je LRT..
aku pun mula laa mencari dari satu kedai ke satu kedai.. keluar masuk.. masuk balik.. memang senang jalan sorang2 nih.. aku pun dah blur2 dah lorong mane yang aku dah masuk and tak masuk lagi...
masuk butik Hajra banyak gak sale.. tapi satu tudung aku jumpa.. rembat laa satu but too simple.. takpe laa leh pakai wat g ofis.. then jalan2 lagi terjumpa laa satu kedai ni jual tudung chiffon yang agak comel.. and match pulak color ngan baju tunang aku.. so ape lagi rembat je laa lagi pun aku dah pancit dah..almost give up..

at last kedai ni aku jumpa tudung yang aku nak.. penat jalan... and sape nak cari kerongsang lawa2 and murah sini laa tempat dia...

tudung aku aku beli ni kosong.. so aku nak tambah batu.. kat jalan TAR ni memang berlambak kedai untuk tambah batu.. takyah pening2 cari tempat lain.. tapi ade yang buat main letak2 jer takde acuan... ade yang dah letak atas acuan.. so pilih laa ade batu swarovski and batu biasa yang tak berkilat which is murah sikit laa.. and aku lagi suka pilih yang dah ready tu just tinggal iron jer untuk lekat... kalau macam ni lagi senang kite nak pilih nak patern macamana.. if you all ade design sendiri cakap je kat auntie tu... nanti dia buatkan..
nak lekat batu kat baju kurung pun boleh...harga pun tengok bilangan batu laaa.. and yang aku tampal rm15 jer yang simple...sebab aku tak suka sarat sangat.. nanti nak letak veil lagi.. accessories kepala lagi.
 hah ni yang dah siap patern2... pilih je nak design macamana...satu je gambar aku sempat rembat.. kakak yang poyo tu marah aku snap gambar... dia tak tahu aku tolong promote.. auntie owner tu rilex je tak marah pun...
haaa ini lah hasilnyer... so sape rasa tak tahu nak tampal batu kat mana.. bawak je pergi jalan tar.. aku tengok ade family mamak ni.. beli tudung bawal yang murah je.. dia tampal batu sampai berat tudung... gile laaa... suka benor begemerlapan ek..


and kat sini aku jumpa orang korea buat business batu nih.. terror betul cakap melayu tapi ade pelat2 korea laa sikit.. kagum aku.. tapi batu dia agak mahal sikit.. tak tahu laa ape beza dia..

0 Comments:

Post a Comment