Tuesday, March 20, 2012

masih punya rejeki

nak tahu tak satu story tragis..

hari jumaat hari tu after tempah kad.. aku pergi teman cik abang pegi Low Yat..
parking then terus masuk building opposite giant tu..
then dua2 masuk toilet.. cik abang dah bayar dia punya.. aku ni ingat dia dah bayar..
keluar jer toilet aku dengan selamba je jalan.. kakak tu cakap aku lom bayar..
so aku pun meraba2 dalam beg cari wallet aku.. aik wallet2 mane?
aku dah cuak dah.. tak tenang duduk.. panggil cik abang suh bayar.. then aku cakap wallet aku tertinggal dalam kereta..
dia ckap takpe laa kite naik dulu.. dalam kereta takpe.. aku tak sedap hati terus drag dia pergi parking..
and you know whatt... wallet aku jatuh betul2 dekat luar pintu aku turun tadi..
betul2 tempat terang... wallet merah pplak tu.. aku dah berdetak2 dah jantung nih.. cek2 duit alhamdulillah ade.. tak cuak ape.. almost 1k kot dalam tu.. tu duit nak bayar barang2 kawen laa tuh..
kalau tak menangis tak berlagu laa aku.. huhuhuhu lowyat kot.. kalau bukan rezeki aku tecicir seminit dua pun dah hilang.. tul tak? ni aku tinggal dalam 10minit-15 minit gak laa..
sib baik aku terdetik nak pergi tengok.. biasa aku jenis gamble gak biar jer kalau tertinggal dalam kereta..
tapi hari tu je aku ta sedap hati..alhamdullillah aku masih punya rejeki.. rejeki kawen kot..

2 Comments:

  1. Juliet said...
    Eee.. bahaya la peng nie. Huhu. Be careful peng.. especially dah nak kawin nie ;)

    PS : Dulu keluar kereta biarkan enjin masih hidup.. naseb baik xde org curik kan? Peng.. peng ;)
    LynnDa @ PeNg said...
    hahaha.. always careless...
    a ah yg kereta tu lagi tak tahan.. sejam lebih g makan tinggal kereta enjin hidup tak kunci kereta... ngeng nyer

Post a Comment