Thursday, March 1, 2012

Kursus Perkahwinan dah settle

alhamdulillah kursus wajib sebelum kawen dah selesai..  sekarang dah ade lesen nak kawen..
oppss tapi belum colleect lagi dari kak ana..
25-26 feb 2012 hari tu aku attend kursus kawen dekat masjid TTDI.. dengan tunang i laa.. baru syok..kasi dua2 faham.. kalau ustaz bagi contoh terkena batang hidung aku terus teringat kt tunang aku pandang dia dari jauh... tapi tak tahu laa dia ingat aku ke tak... aku ni asik gelak jer ari awal sampai akhir..memang tak mengantuk laa..
dah ape tak nyer contoh2 dia bagi memang kelakar and berlaku zaman la nih... macam2 ragam kehidupan rumah tangga nih.. sampai kadang2 tu rasa macam tak cukup masa.. banyak diorang skip slide.. hahha
masa hari first berdebar2 pulak nak masuk kelas.. dup dap dup dap.. macama nak akad nikah jer..tapi lepas abis je kelas rasa legaaaaa sangat... si tunang aku pun sama gelisah je... bising dia nak pakai baju ape seluar ape.. sebab diorang tak nyatakn plak etika pemakaian.. 


ooo kelas dekat TTDI ni memang every weekend ade.. sehari setengah jer kat sini..
sabtu  start pukul 2ptg-7ptg
ahad start pukul 8.30pg-4ptg
and penceramah dia memang hebat2.. ustazah pilihan astro oasis la... juru nikah siti nurhaliza n datuk K laa..
ustaz yang kasi kursus kawen kat lisa surihani n yusry laa (private course)..
and kat sini diorang ade bagi  buku "Memasuki Gerbang Perkahwinan".. ade yang aku dengar tempat lain bagi kertas fotostat jer.. sib baik dapat buku semangat sikit nak baca..


and sungguh sempoi kursus kawen kat ttdi nih.. terkejut aku tengok ade minah yang pakai seluar jeans ketat..dah laa pakai baju atas bontot.. lari tergedik2 plak dalam bilik kuliah tu sebab masuk lambat...
memang takde diorg nyatakan etika pemakaian tapi faham2 sendiri laa kan.. dah laa kena lalu dalam masjid untuk naik keatas.. at least kalau nak pakai seluar pakai laa baju sopan sikit kan..
oh citer pasal bab makan plak... makan pagi, makan tengahari and minum petang disediakan.. 


oh by the way kat terengganu lagi payah kursus kawen dia.. sangat strict.. kena follow rules and regulation dia betul2.. ada etika pemakaian.. kelas dah laa buat sekali sekala bukan tiap2 minggu... tu yang mak aku dok bising bila aku tak pegi kursus kawen lagi.. 
then next pulak nak pegi cek HIV plak... banyak lagi lom settle nih..
tapi masa kelas nak habis tu.. ustazah dah wish kan selamat pengantin baru... rasa macam touching and tak percaya lagi aku bakal berkahwin dalam 3 bulan lagi... alhamdulillah.. dah sampai seru... :)

ooo to whom yang nak amik kursus kahwin dekat Masjid At-Taqwa TTDI sila contact
kak ana 012-9783149
http://www.kursuskahwin.webs.com
bayaran rm80 per person

0 Comments:

Post a Comment