Sunday, May 3, 2009

2/5/09 - rumah dirampok...

after pegi Morib...aku ajak abg janggut balik awal siket...coz im rushing to my frens wedding at Wangsa Maju...
aku berjaya laaa arrive within time 2.30pm....but unfortunately...
once i get into my room...bersepah semua barang...
aku xterpikir plak kecurian....aku cek bilik linda pun bersepah....
ALAMAK!!RUMAHKU DIRAMPOK!!!
huhuhu...i notice my houzmet Nurul still sleeping in her locked room laaa...
aku tanya laa dia rumah kena masuk org ker??baru dia perasan rumah kecurian....
cepat2 kitorg pg report polis...

missing thingy...
*2 laptops
*2 harddisk
*2 handpfone
*rm200++ duit tabung
*1 camera...

Adeh penat aku menabung...akunyer laptop plak dah laa laptop company....
then hard disk pun company nyer...luckily Sarjan jumpa beg buruk pencuri tuh tepi tangga....
dlm tuh ade hard disk aku n duit tabung linda yg dh pecah....
Aku buat research laa cmne pencuri tuh masuk....
aku rasa laaa dia tolak tingkap sliding kitorg yg berkunci tuh sampai terbukak...
dunno how...then dia pakai batang kayu...pancing kunci rumah Nurul yang dok kt atas kotak dlm bilik.....
so dia masuk pakai kunci laa..then no wonder laaa xde kesan....

yang aku pelik benda pelik yang aku jumpa....
-baju pink hapaq pencuri tuh tinggal atas tilam aku....
-seluar tight aku yang di ikat kat sudip..aku jumpa kt halaman...
-then tshirt aku...mula2 aku xnmpk tshirt kt balkoni...after sarjan tuh dtg baru aku perasan...adakah dia dtg pulangkan baju???takuuuuttt...scary....
-tapi hari nih aku notice...tshirt UM aku yang besar hilang...

rasa nyer dia kebas kot...tukar ngan tshirt dia...
aku dh jadi cm CSI plak....
then sorry sangat2 to EMILIA coz xdpt attend wedding....
huhuhu...aku settle kan kes nih dulu....

Then tomorrow(Ahad) aku g umah kakak aku,then kitorang pg shopping kt masjid jamek...
semua barang2 mak aku laa nih nak kena beli...memandangkan nak balik kampung hujung bulan nih....
dari pagi balik petang...then malam kuar lagi abg ipar aku nak banjer kt IOI.....so makan laaa kt Pizza Hut
sooooo tired....

jalan2 cari ayah....
one family...

hehehe...

3 Comments:

  1. Ruby League... said...
    siyes kena rompak? tapi... camner dia tahu selok belok umah kau? kenapa pakaian ko pula yg jadi mangsa? hmmm....
    Mrs Fazli said...
    korang tk rs ke cm pukau ke?ish ishh pompuan ke pencuri tu ek huuhhu dasyat la time ekonomi gawat2 ni hhuhu
    Unknown said...
    lynda dah jadik penyiasat freelance.. :)

Post a Comment