Sunday, June 14, 2009

Ceritera Interview

meh aku share pasal interview SPA for PTM post hari tuh...
aku interview 12/6/2009 dekat SPA jalan cenderasari

aku sampai ngam2 pukul 8...awal sikit laaa...
aku tgk dh ramai org berdaftar...kecut gak aku..ramainyer..
rupa2 nyer banyak post...so aku dapat bilik C turn no 6...
peg PTM ade 2 bilik...hari tuh total yg attend interview dalam 16 org..

Interviewer ade 2 org..sorg wakil jabatan..sorang pengerusi..nih org kuat laaa nih..
sib baik bilik aku tuh dpt interviewr yang frenly...
so duration interview sorang dalam 20-30 minit sorang...tp ade sorang
sebelum aku nih 40 minit interview...jenuh aku tunggu..dh laa ngah nervous..

biler aku masuk dia mcm still terbayang2 org yg dia interview sblm aku...
antara soklan yang ditanya..

Soalan umum..
1.Terangkan education background.
2.Terangkan kegiatan KO-K yang aku join.
3.Terangkan pengalaman kerja.
4.Apakah perkataan panjang ASEAN?
5.Terangkan bidang kerja PTM?
6.Siapakah menteri sumber Manusia
7.Apakah jawatan tertinggi dalm perkhismatan awam?
8.Apakah peranan JPA?
9.Bagaimana anda tunjukkan kepimpinan anda terhadap anak buah anda?

SOalan teknikal..
1.Apakah VPN?
2.Terangkan neural network
3.Apakah kegunaan Bahasa Tabii?
4.Apakah kegunaan Digital signature.
5.Apakah SADDAM (xsure ejaan)
6.Apakah OOD not OOP
7.APakah methodology yg ade dlm SDLC

itu laa yang aku ingat...naper la soklan aku dpt susah giler...
xde plak soklan yang aku study...
isu semasa ker...huhuhuhu
banyak aku jawab tak tahu...
orang ckp kalau betul2 tak tahu...ckp xtahu..kalau tak sia2 je goreng..
tp aku memang tak tahu...huahauhua...
xper laa tunggu je laa result...27/7/2009 nih..
sape yang belum interview good luck di ucapkan...

6 Comments:

  1. musliana a.k.a nana said...
    hi peng..aku nana or musliana or sape2 ko rs ko kenal aku..hehe..yg slalu ngendeng nk stadi ngn ain dulu ;p
    bumped into ur blog thru ct pnya blog. ah whateve la..ehhee..aku bc ko nye entry ni mcm tibe2 rs tmpg x puas ati dgn soalan diorg.hahahaha..wpn aku x pnh dipggl interview utk SPA. tp aku rs nape diorg tnya soalan2 gini ek? ;p ain pn dh jd PTM gak kan? kt mane dia skang?
    LynnDa @ PeNg said...
    allo nana...mesti laa aku ingat..yg selalu terserempak ko kt sini nih..
    hahaha...itew laa...aku yg kena menjawab pun xpuas hati...

    dia ingat otak aku nih google nak search jawapan dengan cepat..
    tambah2 lagi tanya aku pasal masa kiter belajar AI tuh...aku dah kelaut semua ilmu aku...

    Ain dekat jalan tun razak rasanyer...dia syok laa dh jadi ptm..dpt dok bilik besar lagi..
    Cik Keju said...
    aku dulu pon dapat soalan susah gak. bg soalan mcm kepala kita ni boleh ingat semua benda. padehal time keje bukan guna sgt pun term² tu. aku keje gomen 5 bulan tp rs tak best jek. erm.. terus aku malas nk try gomen lagik.
    LynnDa @ PeNg said...
    between kek keju nih saper?
    cikin ker??
    ooo ko dah keje gomen laaa...
    pastu xminat ekkk..
    xbest ek gomen??
    LynnDa @ PeNg said...
    between kek keju nih saper?
    cikin ker??
    ooo ko dah keje gomen laaa...
    pastu xminat ekkk..
    xbest ek gomen??
    Nana said...
    ohh dia kt jln tun razak, best ah dia. hahaha..tp dulu dia smbg masters, then benti eh bile dpt offer. mmg la syok, stable skit. aku ni jgn hrp ler org nk pggl interview post tu. huhu. tp x silap aku dia dh lama dh gi interview TPM tu, since mcm abis blaja lg. betol x? then kire lmbt la diorg pggl ek. suke suki tok nenek diorg ni je ek. hihihi..
    tp tu la, interview gomen gitu ler, what u expect. bkn cm private..lg melencong soalannye nnt..heheh..all the best la, mgkn rezki ko dpt. jgn YES-NO-YES-NO pun leh dpt. hahahah

Post a Comment