Monday, February 7, 2011

fenomena jammed yang dasyat

raya cina tahun ni memang sangat dinanti2 kan..
sebab nyer jatuh hari khamis,jumaat then direct ke weekend...
orang KL lagi laa leh direct terus seminggu sebab cuti wilayah...
so orang yang bukan chinese ni pun sebuk jugak laa nak balik kampung,bercuti..
semua keluar dari KL.. time balik kampung traffic jammed teruk jugak tapi still ok laa..
sebab balik pun berperingkat2 kan...
time balik KL huh toksah cakap laa... semua org balik serentak...
aku memang dah agak akan jammed.tp tak sangka seteruk ini..
aku dengar radio jammed dari semua arah... selatan,timur,utara.. semua nak masuk bandar balik..
ramai nyer perantau berhijrah ke kota sekarang ek...
lalu LPT ok jer traffic.. smooth jer sampai laa ke R&R Lanchang turn aku drive...
pergh terus jer start jammed.. kereta aku ni dh laa manual...
aduuhh lagi 5km nak sampai ke tol exit LPT...
lepas bayar tol ingatkan dah lancar laa... mak aih still continues ... ade plak org tak tahan nak cari toilet..
aku ape lagi guna emergency lane laaa.. sampai laa ke tol bentong... tengok berderet org beratur nak masuk toilet.. ade laa dlm 30meter...
aku teruskan laa perjalanan sampai Hutan Lipur Lentang... sib baik ade toilet.. fuuh lega takde org pun sini...
kalau beratur ni mau tak masuk lagi....
rupa2 nyer jammed sampai ke tol Gombak... penat dh kaki aku dok tekan clucth...
memang asik mencilok je laa aku hari tuh.. byk gak guna emergency lane.. dh teruk sgt jammed..
tiba2 kat belakang aku ade motor peronda.. terus naik darah aku sampai ke kepala...
aku masuk laa dalam balik tengok motor tu terus jer...sib baik...
then aku tgk polis dah start tahan kat depan. sib baik aku dah masuk... fuuhhh lega...
biasa aku travel dr kemaman - KL dalam 4-5 jam... ni sampai 7 jam...
jam kat bentong tu laa paling terok... siap kereta berhenti tepi jalan masing2 bukak bonet..
seb baik kereta aku tak buat hal...
faizal ismail cakap boleh buat BBQ kat engine kereta... hahahaha

2 Comments:

  1. Mrs Fazli said...
    beb..yg lawak ye..
    kl lenggang gile
    syok oo kami jalan2 kat kl ehjhehee
    sb kl sepi..hehehe
    nasib tk termasuk dlm geng2 jamed tu ehhee
    Unknown said...
    betul sangat seronot.. Kalau hari2 biasa camtu kan best..

Post a Comment